het zag er dagen al goed uit voor Nederland, vooral ZO, ZW, cape waarden lagen op een Zaterdag wel boven de 3000+ (extreem hoog) en estofex had zondag een level 2 gegeven
De Dag
Het begon met veel zon, maar later kwam er sluierbewolking, vanaf het MCS :Belgie,Franrkijk, :
later de middag ontstonden er soms wat wolken maar die verdwenen snel, tegen de avond kwamen er zware (onweers)buien vanuit Belgie richting Nederland , zonder dat ik het doorhad wou ik mijn camera gaan opladen(op zolder en tot mijn grote verbazing zag ik een top van de bui die voor de kust van zeeland groeide , foto gemaakt om 19:01
De buienradar op dat moment:
Even later rond 21:00 naderde er een flinke bui en en waren al meldingen van een shelf!
De bui vanaf Zwijndrecht rond dat tijdstip!
En rond 21:40 zag ik een shelf tegemoet (de bliksemfrequentie viel mee)
De buienradar van dat tijdstip:
Foto genomen rond 21:50 met zicht op de bui
Op dat moment nam de bui in intensiteit af maar liet een mooie shelf achter!
10 over 11 kwam er weer een bui op ramkoers die , die miste mij maar net maar liet mooie ontladingen achter
Hierbij ontladingen van die bui! :
Rond 01:40 trok er een flinke onweersbui net langs maar boven Belgie zat iets wat veel belovend was!
Radarbeeld met en zonder ontladingen
En toen ging het los , Non stop flitsen overal, kolkende luchten, hagel, misschien wel 60 ontladingen per minuut , of zelfs nog meer,! (Zeer Zwaar Onweer) ik had dit 1 keer meegemaakt in kroatie maar dit slaat niet snel meer uit mijn geheugen! , (kwaliteit is minder dakraam kon niet open door de hevige regen,hagel!)
Mooie (CG) Ontlading
3 Mooie (CG) ontladigen!
Het was een Mooie dag maximale tempratuur rond de 26 graden het was heerlijk vertoeven in de zon, de kaarten hadden toch gelijk, 1e mooie onweer , 2009 | Gewijzigd: 27 mei 2009, 22:54 uur, door talkyr86
Oow, en zie nu de foto's na het eten, mooie platen! | Gewijzigd: 27 mei 2009, 18:49 uur, door chieldeventer