Wat info over kleur van bliksem:
Kleur bliksem
+
Lightning takes on a range of colors, depending on conditions in the clouds and in the air.
Blue lightning within a cloud indicates the presence of hail.
Red lightning within a cloud indicates the presence of rain.
Yellow or orange lightning occurs when there is a large concentration of dust in the air.
White lightning is a sign of low humidity (amount of moisture in the air). White is the color of lightning that most often ignites forest fires.
Bron: Burroughs, William J., et. al. The Nature Company Guides: Weather, p. 240; Field, Frank.
Doctor Frank Field's Weather Book, p. 201. | Gewijzigd: 26 mei 2009, 14:11 uur, door Martijn
Kleur bliksem
Thnx Martijn
Kleur bliksem
+
Lightning takes on a range of colors, depending on conditions in the clouds and in the air.
Blue lightning within a cloud indicates the presence of hail.
Red lightning within a cloud indicates the presence of rain.
Yellow or orange lightning occurs when there is a large concentration of dust in the air.
White lightning is a sign of low humidity (amount of moisture in the air). White is the color of lightning that most often ignites forest fires.
Bron: Burroughs, William J., et. al. The Nature Company Guides: Weather, p. 240; Field, Frank.
Doctor Frank Field's Weather Book, p. 201.
he Martijn
zoiets had ik een tijdje terug al gelezen op die site.
ik wist alleen niet meer hoe die site heette.
maar nu weet ik het alweer
12 jaar later ben ik op mezelf gaan wonen en toch zag ik met regelaat ontladingen zonder regen, sindsdien nu ik kinderen heb ben ik voorzichtig geworden. ik woon nu in een rijtjeshuis en nog voel ik me niet veilig, in bliksemafleiders geloof ik niet, en dat ontlading altijd het hoogste punt pakt ook niet, ja meestal wel, maar vorig jaar in de zomer was ik boven en mijn kinderen buiten, ik woon in een woonwijk en in het midden van de woonwijk is een speelplaats. ik hoorde droge onweer en dat betekent het geleidt niet en het kan alle kanten op, ik riep vanaf mijn mijn raam dat de kinderen naar binnen moesten komen droge onweer, en knal ik zag het recht uit mijn raam, hij sloeg in op het plein, mijn kinderen waren doof en zwaar geschrokken, gillen, sindsdien ben ik ervan overtuigd maak niet uit waar je bent, ook al schijnt het zonnetje nog zo hard zelfs dan met de juiste ingredienten kunnen ontladingen plaatsvinden, of zit ik ernaast
Ik kan weinig "uitgebreide" info over deze kleuren vinden. Die link zegt me niet zo heel veel. Wat is nou precies het gevaar ervan? Of maakt het niet uit. Het enige wat ik er kon lezen is dat oranje bliksem vaak via bomen gaat..
Edit:
What color is lightning?
Blauwe bliksem indiceert op de aanwezigheid van hagel.
Rood = veel regen.
Geel / Oranje = veel stof (droog dus) in de lucht
Witte bliksem = erg lage luchtvochtigheid.
http://www.enotes.com/science-fact-finder/...color-lightning | Gewijzigd: 26 mei 2009, 17:15 uur, door Ne0
Ik kan weinig "uitgebreide" info over deze kleuren vinden. Die link zegt me niet zo heel veel. Wat is nou precies het gevaar ervan? Of maakt het niet uit. Het enige wat ik er kon lezen is dat oranje bliksem vaak via bomen gaat..
Ik heb het ook gezien. Was wel mooi .
http://i116.photobucket.com/albums/o32/rickwad/IMG_4109.jpg