Kan iemand vertellen of het e.e.a. nog wat landinwaarts gaat komen, want alles lijkt zich aan de kust te concentreren, word er gek van!!! AAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHH
Ah, dáár is de regen... nu kan je buiten lekker douchen, het is er de goede temperatuur voor! Flitsen lijken nu wel iets minder. Volgens mij moet er een flinke updraft in de bui zitten, eerst onweer bijna zonder neerslag, hagel (kort) en nu plenst het!...En daar is de wind! | Gewijzigd: 26 mei 2009, 00:00 uur, door stratocumulus
Wacht maar, die cellen die nu noord/midden FR zitten breiden zich uit naar het oosten, zo te zien gaan ze over de hele breedte van NL over ons heen
---
Edit: gaat langzamer dan verwacht, kan niet echt zeggen wanneer deze dan wel NL binnentrekt.. de richting is nu ook meer midden NL.. het westen krijgt zo te zien ook nog een oplawaai
---
We hebben hier wel pech in 't oosten joh... aardig wat onweer de laatste weken maar alles ging links en rechts langs ons heen
Alleen paar dagen geleden wat flitsen in de verte gezien richting Apeldoorn.. maar zelfs geen donder | Gewijzigd: 26 mei 2009, 00:14 uur, door vossejongk
In de verte, richting het westen, zien we het soms een beetje flitsen. Het lijkt alsof de buien (tot nu toe) net iets ten noorden van Flevoland trekken of nét iets te vroeg uitdoven.
Ik heb m'n hoop gevestigd op onze grote vriend in Frankrijk, ik hoop ook dat die zo lief is om een iets oostelijkere koers te volgen, dan hebben we hier ook nog een lolletje.
Maar voor de mensen aan de kust is het natuurlijk genieten, al las ik op P2000 dat er vrij veel schade is door omgewaaide bomen en blikseminslagen. Hopelijk geen persoonlijke ongelukken.
Ik ga m'n bed in, ik zie wel of ik er nog uit 'donder' de komende uren.
Veel plezier nog, iedereen!
***********Noord-Frankrijk***********(buien komen er vandaan)
Description
Situation actuelle et données observées :
Des cellules orageuses, localement violentes, se sont mis en place en cours de soirée sur laHaute-Normandie, l'Oise et plus récemment sur le Nord-Pas-de-Calais. Ces orages s'accompagnent d'une activité électrique importante, de chutes de grêle et de précipitations intenses (de l'ordre de 10 à 20 mm en 1 heure). Quelques rafales de l'ordre de 60/70 km/h ont également pu être observées.
Evolution prévue :
En cours de nuit prochaine, des lignes orageuses continuent de circuler sur la Haute-Normandie,la Picardie et le Nord-Pas-de-Calais. Au passage de ces orages, les phénomènes associés continuentd'être violents. On observera des précipitations temporairement intenses et localement de la grêle. De fortes rafales pourront également être enregistrées, le plus souvent de l'ordrede 60 à 80 km/h mais pouvant atteindre localement jusqu'à 80 à 100 km/h. Une accalmie intervient en fin de nuit avec l'évacuation par le nord des derniers foyers orageux.
Faits nouveaux :
Rien à signaler.
Qualification du phénomène :
Situation fortement orageuse qui nécessite une vigilance particulière dans la mesure où il existe un risque fort (une forte probabilité) de phénomènes violents.
Lokaal zware onweersbuien met veel neerslag (10 Ã 20 mm per uur). Bij de onweersbuien is er veel bliksem, hagel, en soms windstoten van 60-70 km per uur. Komende nacht zullen er buienlijnen blijven overtrekken in Noord-Frankrijk, deze verplaatsen zich Noordwaarts. Hierbij zijn nog steeds heftige weersverschijnselen mogelijk. Veel neerslag en lokaal hagel is mogelijk. Windstoten van 60-80 km per uur zijn mogelijk, lokaal 80-100 (!) km per uur. Tegen de ochtend wordt het pas rustiger en trekken de laatste buien weg naar het Noorden.