Wel gaaf dat dit forum bestaat. Nooit geweten tot vandaag. Ben ik niet de enige 'mafkees' op deze wereld zo te zien
Toevallig ook hier gekomen vanaf Geenstijl?
hieronder de link, ik hoop dat het vanavond bij ons gaat gebeuren.
http://www.wetteronline.de/wotexte/redakti...09/05/21_ws.htm
Ik zit hier met spanning te wachten! (woon in het zuidwesten )
Ik las net dit op de KNMI site:
Waarschuwingen
Overzicht van alle door het KNMI uitgegeven waarschuwingen voor wegverkeer, scheepvaart, watersport en recreatie.
ZWARE BUIEN
Vanavond en vannacht trekken zware buien met onweer en hagel langs het westelijk kustgebied noordwaarts.
maandag 25 mei 2009 17.09 uur
Bron; www.knmi.nl | Gewijzigd: 25 mei 2009, 17:46 uur, door koen122
Wel gaaf dat dit forum bestaat. Nooit geweten tot vandaag. Ben ik niet de enige 'mafkees' op deze wereld zo te zien
Niet?
Geldig van maandag 25 mei 2009 16u tot dinsdag 26 mei 2009 8u : Vanavond en vannacht verwachten we lokaal felle onweders met kans op hagel, wateroverlast en rukwinden. De meeste neerslag wordt verwacht in het westen en centrum.
http://www.meteo.be/meteo/view/nl/112909-O...art+Belgie.html | Gewijzigd: 25 mei 2009, 17:45 uur, door zafira147
Als ik zo naar dat radarbeeld op buienradar kijk en ik zie die twee fronten, de ene die via België richting Duitsland is getrokken, dat monster, en het gedeelte boven noordwest Frankrijk, zit er dan een kans in dat die in Frankrijk opstoomt en misschien wel gaat samenkomen met die eerste?
Dan zou je een band krijgen van Noordwest Frankrijk via België naar Duitsland.
Of is dat te ver gezocht?
- De snelheid waarmee beiden trekken. Basis: een koufront (Fr) trekt meestal sneller dan een warmtefront (Be) wat betekent dat die twee meestal samenkomen. Wanneer dat gebeurt is onduidelijk.
- De kracht waarmee de buien boven Frankrijk gaan ontwikkelen, blijven die zo dan gebeurt er vrij weinig nog.
Als ik zo naar dat radarbeeld op buienradar kijk en ik zie die twee fronten, de ene die via België richting Duitsland is getrokken, dat monster, en het gedeelte boven noordwest Frankrijk, zit er dan een kans in dat die in Frankrijk opstoomt en misschien wel gaat samenkomen met die eerste?
Dan zou je een band krijgen van Noordwest Frankrijk via België naar Duitsland.
Of is dat te ver gezocht?
Ik denk dat het dan eerder over nederland gaat maar ik kan het ook fout hebben
Nee je krijgt ook wel wat onweer. Heel Nederland krijgt het toch? het moet wel heavy worden.. het is nog steeds benauwd!
Nu smerig warm op me balkonnetje
een graad of 25 is het zeker nu nog wel
Nu maar wachten op een hele mooie lichtshow vanavond met harde klappen
Jep
Ik heb goede hoop op succes vandaag. Maar dat heb ik wel is vaker gehad. Complete complexen lossen op zodra ik alles heb opgesteld. Maar wieweet.