zit aan de andere kant van het wolderwijd
als de verwachtingen van diverse mensen uitkomen zouden we dan met de situatie van 6 juni 1998 te maken kunnen krijgen?
toen vielen er bij mij in het dorp en in diverse gemeenten rondom Elburg hagelstenen als tennisballen naar beneden.
wat een schade hadden we toen, hopelijk worden we als deze situatie zich kan voordoen deze keer ontzien.
Ik duim voor stevig onweer, desnoods kompleet met 'noodweer', zolang er maar geen mensen schade door lijden of letsel oplopen.
Maar met onweer (veilig in de auto zittend) over dat Wolderwijd uitkijken blijft fantastisch dus laat maar komen
Ik duim voor stevig onweer, desnoods kompleet met 'noodweer', zolang er maar geen mensen schade door lijden of letsel oplopen.
Maar met onweer (veilig in de auto zittend) over dat Wolderwijd uitkijken blijft fantastisch dus laat maar komen
zo veilig zit je niet in de auto deze keer. de hagel kan dwars door je voorruit komen. bomen kunnen op je auto vallen door de windstoten. je kan in een lokale overstroming rijden. en niet te vergeten een tornado zou je auto weg kunnen slingeren.
We wachten het af....
ik ook, ben bang voor onweer
Meteoalarm.nl geeft voor nederland al code Oranje op.
Het blijkt dat meteoalarm voor nederland uitgegeven wordt door het KNMI
Kijkend op hun site zie ik geen vermelding staan, laat staan zelfs geen waarschuwing
Is dit normaal?
Kijkend op hun site zie ik geen vermelding staan, laat staan zelfs geen waarschuwing
Is dit normaal?
volgens mij is het geel ......?
heb me bril niet op ben slaperig omdat ik nachtdienst heb
je hebt gelijk
kan gebeuren, hoop dat estofex ernaast zit met 'code 2' ....... de ene kaart zegt dit, de andere dat....ben t spoor ff bijster :S ... van mij hoeft het niet....ben er namelijk niet zo dol op | Gewijzigd: 25 mei 2009, 03:55 uur, door wetboy
Is dit normaal?
Wetterzentrale .de (J/kg en LI) t/m zwaartepunt qua CAPE en LI MA 25/5 tussen 18Z-00Z boven BE en NW-FR. lijn LI -7 tot LI -9 van zeeuws vlaanderen langs de grens BE-NL tot over Zuid Limburg. LI in ZW-NL max. -7/-8, lijn lopend over de grens met BE-NL. (bij LI -6 zware onweersbuien mogelijk)
Zwaartepunt J/Kg de Noordzee op, (00Z) LI varieert sterk van LI 0 op de Noordzee tot LI -7 (+30 uur vooruit) westkust BE en NL ...
BE +3000 J/kg tussen 18uur en 00.00 uur op ma.25/05 (+24 uur) , middernacht in ZW deel LI -4 tot -6. Dinsdagochtend 06Z uur max. LI 0 -3 in zuid NL en max a -4 in Noordoost. Ned (+36uur) , dinsdag 12.00uur (12Z) op LI +6, volgens de laatste kaart van wetterzentrale.de
zit aan de andere kant van het wolderwijd
als de verwachtingen van diverse mensen uitkomen zouden we dan met de situatie van 6 juni 1998 te maken kunnen krijgen?
toen vielen er bij mij in het dorp en in diverse gemeenten rondom Elburg hagelstenen als tennisballen naar beneden.
wat een schade hadden we toen, hopelijk worden we als deze situatie zich kan voordoen deze keer ontzien.
Oeh ik kan me dat nog zo goed herrinderen!
Ik woon namelijk in Elburg! Man wat een ravage toen! Wij hebben hier een rietendak, en daar hadden we allemaal hele mooie borstels in
Hopen dat het vanavond niet zo heftig is! Hebben onze dak net bij laten vullen
ben benieuwd
kom straks uit me nachtdienst en heb dan heerlijk 3 dagen vrij
ga zeker de zaak in de gaten houden
Nieuwe kaarten wetterzentrale.de: Middernacht lijn Rotterdam-Enschede een LI -2 tot +LI 2 / 1300-1500 J/kg en midden NL op LI 0 a LI +2????? zwaartepunt lijkt niet Noordzee maar NW FR en west-B te zijn ....tussen 18 en 00 is het voor ZW NL en zeeland LI -2 tot -6 - dinsdagochtend LI -2 a LI -3 en J/kg 700-1000 ........
http://members.home.nl/weerlicht.boz/cape.htm
| Gewijzigd: 25 mei 2009, 07:16 uur, door wetboy