Dat is natuurlijk het beste want het wordt sowieso nowcasten. Zoals al eerder vermeldt geeft GFS geen neerslagsignaal uit wat volgens mij in de komende runs wel bijdraait. Voor een zeker beeld moeten we sowieso nog een dag of één, anderhalf wachten voordat we echt zeker een voor 75%-80% zekere verwachting kunnen opstellen. Wat nu gezegd wordt kan in de volgende runs nog bijdraaien maar het lijkt toch stabiel te blijven. Ach ja, wat 't ook wordt, we zullen het zien!
Dit stukje tekst vind ik weer zeer teleurstellend
Nee ik zie wel wat er gebeurd, als de kaarten niet veranderen en er hier niet of nouwelijks wat komt dan is het voor Maandag pech gehad helaas, overdag moet ik gewoon de dingen doen die ik normaal doe, voor school en 's avonds werken..
Dat word dus (weer) niet met de auto het zwaardere weer opzoeken, hopen dat die kaarten nog wat meer noordoostelijke activiteit laten zien..
Nee ik zie wel wat er gebeurd, als de kaarten niet veranderen en er hier niet of nouwelijks wat komt dan is het voor Maandag pech gehad helaas, overdag moet ik gewoon de dingen doen die ik normaal doe, voor school en 's avonds werken..
Dat word dus (weer) niet met de auto het zwaardere weer opzoeken, hopen dat die kaarten nog wat meer noordoostelijke activiteit laten zien..
Dan zorgen wij hier in het zuiden ervoor dat jij je portie s'nachts krijgt
Doe dat A.U.B
Als de buien lekker zwaar zijn zie ik het al van ver aankomen 's nachts en kan ik ook wel op afstand genieten..
Al moet ik wel zeggen dat het daar in Deventer echt een keer flink blank stond (bij station Colmschate)
Zelfs ik ben het wat rooskleuriger in gaan zien
Er zijn nu wel wat aanwijzingen dat het vrij goed zit voor maandag... zie bijvoorbeeld de Cape spaghetti in de EPS pluim: het is leuk dat de oper van GFS leuke plaatjes geeft, maar dat meerdere members van de EPS run met flinke cape komen zie ik liever. En die pluim is ook de reden dat het KNMI en andere weerbureau's het onweer voor maandag al melden.
Al moet ik wel zeggen dat het daar in Deventer echt een keer flink blank stond (bij station Colmschate)
Inderdaad, ik heb nog filmmateriaal en foto's van een kortdurig buitje met veel neerslag en onweer, waarna de veentunnel, spoortunnel (bij Deventer CS) en Colmschate station ondergelopen was.. Maar de kaarten zien er in vergelijking met andere delen van NL (metname het zuiden) niet heel goed uit, maar ik zit nog wel in het rode gedeelte..
Maar het zou me niets verbazen als er weer helemaal niets gebeurt. Heeft iemand enig idee waarom Meteoalarm nog nergens melding van maakt, als het zulk heftig weer lijkt te gaan worden?
Voorzover ik de kaarten begrijp ziet het er toch wel leuk uit voor maandagavond, dus ik blijf gewoon ontzettend fanatiek duimen en lekker hier meelezen.
zo zie je maar dat elke run anders is kwa neerslag. ik verwacht zeker wel wat maandag avond. | Gewijzigd: 24 mei 2009, 00:25 uur, door paulstyle
Ik denk inderdaad dat het maandag flink gaat onweren. | Gewijzigd: 24 mei 2009, 00:51 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21