Vandaag weer onweer? Graag maar na 18u liever ... Moet werken!
next forecast:
Vrijdag overdag komen we terecht in de koelere postfrontale luchtmassa. Daarbij nadert uit FR een kortgolvige trog. De onweerkansen stijgen vrijdag opnieuw uit het zuiden maar dit zijn buien van het koele type ivg met donderdag. Dus verspreid over de regio kunnen de buien een onweerachtig karakter aannemen (tops tot 6-7km) maar hevige verschijselen worden geenszins verwacht wegens beperkte windshear.
Samenvatting:
Vrijdag overdag buien met kans op enkele onweersbuien. We verwachten geen hevige bijverschijnselen.
©Donderkopsite | Gewijzigd: 16 mei 2009, 22:48 uur, door talkyr86
Veel plezier dan Jan!!
Zal wel tekeer gaan daar.. Ik hoop vandaag bij een wat feller buitje in de buurt ook maar ff in de auto te stappen, ik hoop dat het niet weer bij het Zuiden blijft.. Niet dat ik het de Zuiderlingen en Brabanders niet gun hoor
next forecast:
Aan de achterzijde van een koufront komen we terecht in onstabiele maritieme en wat koelere lucht. Bovendien nadert uit het zuiden een UAT (met aan de grond eraan verbonden een occlusie) dewelke vrij uitgesproken is. De daarmee gepaard gaande PVA zorgt voor buienlijnen die over onze regio trekken vandaag. Lokaal gaan de buien gepaard met onweer (actueel reeds het geval) met toppen rond 5-6km. De onstabiliteit is beperkt maar de LI700 schommelt toch rond -1°C en de EQL schommelt rond 6-7km.
De windshear is beperkt zodat we geen hevige buien (in de betekenis van 'severe') verwachten.
De komende dagen verwachten we geen onweer meer, al is morgen zaterdag de kans daarop nog aanwezig in de kuststreek en het westen van BE.
Samenvatting:
Enkele buien vandaag met lokaal wat onweer. Morgen nog een onweerkans in het westen van BE.
©Donderkopsite | Gewijzigd: 16 mei 2009, 22:48 uur, door talkyr86