Op zaterdag is het in het zuiden en zuidwesten van Duitsland weer tot zware onweersbuien gekomen. Ook kregen ze daar te maken met flinke windstoten die bomen ontwortelde. De brandweerlieden waren continu in de weer om de wegen weer begaanbaar te maken. De buurlanden hadden ook last van het noodweer en er werden daar windstoten gemeten van 117 km/u. Er deden zich geen persoonlijke ongelukken voor.
©onweer-online afbeeldingen wetteronline/wetterzentrale | Gewijzigd: 3 februari 2017, 09:12 uur, door Joyce.s
Ten eerste heten wij jou welkom op onweer-online en we hopen dat je een fijne tijd zult hebben. Ik denk dat je de foto's dan moet verkleinen. Dan moet het lukken met het uploaden van de foto's. Maar als ik zelf foto's had van die cellen gisteren dan had ik een eigen topic aangemaakt onder weerfoto's Mocht je er dan nog niet uit kunnen komen dan kan je in de chat even vragen. Dat werkt sneller.
Mvg Jan
Bedankt voor je compliment!
We hebben dit jaar al vroeg te maken met onweer, dit was al de 3e in één week tijd. Ik zal mijn best doen bijdragen te posten. Het is dat ik per toeval op deze site geland ben. Ik fotografeer zelf al een tijdje m.n ook dreigende onweersluchten etc.. Vanaf a.s woensdag en donderdag staat voor de regio hier de volgende 'lichtshow' al gepland, ik zal mijn best doen ze te portretteren!
marc
Die mammatus is inderdaad schitterend, ik heb indrukwekkendere foto's gezien uit Amerika maar dit komt er heel dicht in de buurt!!
Ik wacht met smart tot de eerste zware cells Nederland bereiken
Ik weet nog vorig jaar 29 en 30 mei waren er zware cells in Duitsland en de dag daarna ging er vanuit België eentje het land in. Hopen dat er dit jaar in het overgangsseizoen weer wat van die buien ontstaan