We zien negatieve LI's en flinke positieve CAPE, samenvallend met het gebied met veruit de hoogste dauwpunten, die mij weer eens te hoog lijken ingeschat door GFS.
De hoogste Theta W waarden op 850mb liggen ten zuidoosten van Nederland (is denk ik een betere indicatie van waar de relatief warme/vochtige lucht zit). Lage druk bij IJsland zorgt voor zuidelijke stroming. Mogelijke triggers: troggen die rond het laag draaien, evt een thermisch laag dat boven Frankrijk ontstaat.
Voorlopig nog maar niet enthousiast worden en kijken wat GFS er de komende runs mee gaat doen.
Daniel
Mjaaa, er moet weer onweer vanuit zuid/west frankrijk hierheen komen, is veel beter dan dat gedoe uit Duitsland..
Dus ik wacht daar maar geduldig op
Ik wacht gewoon geduldig op de zomermaanden en zie wel of ik in de tussentijd nog een paar buitjes mee pik. Weet nog dat vorig jaar eind Mei, in het overgangsseizoen een paar pittige buien waren. We zullen zien wanneer de eerste supercells het land teisteren
Mjaaa, er moet weer onweer vanuit zuid/west frankrijk hierheen komen, is veel beter dan dat gedoe uit Duitsland..
Dus ik wacht daar maar geduldig op
Dat gedoe uit duitsland, is hier juist vaak het zwaarste in oosten! Dat uit zuiden, is meestal in zuiden actiefst. En bij mij al iets minder. Maar als je echt Ost gewitter krijgt, dan staat je hier flink wat te verwachten! Netzoals vorige jaar nacht van 31 mei/ 1 juni. Dat was hier echt zwaar!
Groetjes,
maarten
Daarnaast zien Maandag en Dinsdag er dus spectaculair uit, maar dat is zeker nog te ver weg.
Daniel
Lijkt me sterk dat net een minuutje voordat het losbarst de hele boel weer inzakt
Ik zie het wel, hoe de kaarten er nu voorstaan zal ik helemaal naar België moeten om het zwaarste gedeelte mee te pikken, eerst was het nog Oost NL | Gewijzigd: 5 mei 2009, 23:02 uur, door chieldeventer
Hopen dat het blijft zwabberen.
Hopen dat het blijft zwabberen.
En dan vanuit West Duitsland het Oosten van Nederland in..
Ik zie het wel, hoe de kaarten er nu voorstaan zal ik helemaal naar België moeten om het zwaarste gedeelte mee te pikken, eerst was het nog Oost NL
Oh nee?, voor mij wel. Tijdje terug kwam een bui op mij af vanuit het oosten. 3:05 - 15 waarnemingen 3:10 (bereikt ons gebied) 0 waarnemingen . Dus ik wou er mee zeggen het kan nog zo goed eruit zien het kan echt zo ontzettend snel weg gaan.
Dat we niet te vroeg moeten gaan juichen, die fout heb ik ook vaak genoeg gemaakt . | Gewijzigd: 6 mei 2009, 13:38 uur, door Amarpilot
Voor komende week blijft GFS wel met een paar mooie situaties komen, maar dat moet eerst maar eens wat dichterbij komen.