Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK; Hughes, OK; Johnston, OK; Marshall, OK; Murray, OK; Pontotoc, OK; Seminole, OK.

11 Nov 2024 13:58:50

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bay, MI; Saginaw, MI.

11 Nov 2024 04:56:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lapeer, MI; Macomb, MI; St. Clair, MI.

11 Nov 2024 01:38:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Oakland, MI.

11 Nov 2024 01:38:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Huron, MI; Lapeer, MI; Sanilac, MI; Tuscola, MI.

11 Nov 2024 01:38:53

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Gratiot, MI.

11 Nov 2024 00:12:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bay, MI; Saginaw, MI.

11 Nov 2024 00:12:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK; Hughes, OK; Johnston, OK; Marshall, OK; Murray, OK; Pontotoc, OK; Seminole, OK.

10 Nov 2024 19:52:48

9 Nov 2024 14:05:36
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Casper
Lid
27 april 2009, 20:47 uur | Bericht #28886
Jaja, sommigen van jullie weten het misschien al, maar Storm Chasers komt terug met seizoen 3.
Het is vanaf de herfst in Amerika weer te zien, dus ik denk zo rond november weer bij ons in 't land De opnames zijn (volgens Wikipedia) op 9 april begonnen, waarin ook de nieuwe SRV te zien zal zijn (de Storm Research Vehicle a.k.a "Dominator")! Dit en natuurlijk Josh Wurman, Sean Casey en de Scouts en Probe teams

Ook zijn op de live streams van TornadoVideos.net camera-auto's van Discovery te zien, en cameramannen die de crew van dichtbij aan het filmen zijn.

Het bijschrift bij TVN's nieuwste video luidt:
INSANE TORNADO VIDEO from two highly photogenic tornadoes intercepted by the TVN team on April 26, 2009. Check out Storm Chasers on Discovery Channel this fall for more incredible tornadoes and other extreme weather!

Ik denk dat ik niet de enige ben hier op Onweer Online die er blij mee is

Grtz Casper | Gewijzigd: 27 april 2009, 20:48 uur, door Casper
Sietse
Lid
27 april 2009, 21:43 uur | Bericht #28893
k denk dat ik niet de enige ben hier op Onweer Online die er blij mee is tongue.gif

Dat denk ik ook niet Casper Altijd leuk om te zien hij ze chasen op die tornado's die je op youtube ziet!
“There is no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.”Mijn Weerblog
Waarom deze advertentie?
Khim
Lid
27 april 2009, 22:57 uur | Bericht #28894
Dat is zeker gaaf, hou het in de gaten, maar dat duurt hier nog wel even voordat het hier te zien is.
stef-c
Lid
28 april 2009, 01:05 uur | Bericht #28901
Citaat van Casper, maandag 27 april 2009, 19:47 uur Jaja, sommigen van jullie weten het misschien al, maar Storm Chasers komt terug met seizoen 3.
Het is vanaf de herfst in Amerika weer te zien, dus ik denk zo rond november weer bij ons in 't land De opnames zijn (volgens Wikipedia) op 9 april begonnen, waarin ook de nieuwe SRV te zien zal zijn (de Storm Research Vehicle a.k.a "Dominator")! Dit en natuurlijk Josh Wurman, Sean Casey en de Scouts en Probe teams

Ook zijn op de live streams van TornadoVideos.net camera-auto's van Discovery te zien, en cameramannen die de crew van dichtbij aan het filmen zijn.

Het bijschrift bij TVN's nieuwste video luidt:

Ik denk dat ik niet de enige ben hier op Onweer Online die er blij mee is

Grtz Casper

geweldig!!! welke zender gaat dit uitzenden, sbs?
talkyr86
Lid
28 april 2009, 08:09 uur | Bericht #28902
Citaat van stef-c, dinsdag 28 april 2009, 1:05 uur geweldig!!! welke zender gaat dit uitzenden, sbs?

Ik neem aan dat Discovery Channel het weer gaat uitzenden
Casper
Lid
28 april 2009, 14:49 uur | Bericht #28929
Altijd Discovery Channel jup!
badduck
Lid
28 april 2009, 20:47 uur | Bericht #28942
Op welke dagen en hoe laat is het nu eigenlijk te zien?
Sunrise
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 april 2009, 20:59 uur | Bericht #28943
Op maandagavond om 22.00 op Discovery en op zaterdagochtend om 10.30.
Ik kijk altijd!!
talkyr86
Lid
28 april 2009, 21:04 uur | Bericht #28944
Link dump:
http://dsc.discovery.com/tv/storm-chasers/storm-chasers.html
kun je zelfs nog een game spelen...have fun
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.879 topics, welke bij elkaar 448.471 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 116 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 116, lezen 13 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic deel 17".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden