Hier een foto die ik vandaag had gemaakt. Noise is bijna minimaal.
Hier een foto die ik vandaag had gemaakt. Noise is bijna minimaal.
Als het goed is zie je ook voordat je het plaatje gaat "processen"rechtonderin een knoppie met NR dit betekend nog meer Noise Reduction je kan ook "De-Hazen" en etc En misschien heb je ook al gemerkt dat het programmaatje best veel processor werkgebied in beslag neemt
Anyway hierbij mijn foto's voor vandaag; ook weer in hdr, geschoten met een sony alpha a200 deze heb ik 2de hands gekocht en ben er tot nu toe zeer blij mee, ik moet overigens wel een andere geheugenkaart kopen aangezien ik nu alleen maar 3 foto's kwijt kan op de 16mb cf kaart
btw rick55 zelf hdr gemaakt of heb je een capable hdr toestel? (de Ricoh cx1 schijnt zelf hdr foto's te kunnen schieten )
krugen,
Ik heb ook een Sony a 200.
Sony A 200 heeft de mogelijkheid tot belichtingsbracket. (= eenvoudige vorm van HDR ) je kunt ook zelf de belichting per foto verschuiven van -2 av tot +2 av in 5 of meer stappen en in fotoshop deze over elkaar leggen en bewerken.
Deze foto bestaat uit 5 lagen.
Ik heb gisteren ook een hdr foto proberen te maken maar de wolken waren te snel je zag per foto dat ze waren verschoven ten opzichte van de vorige foto. | Gewijzigd: 5 juni 2009, 22:08 uur, door pipo
en je wilt de pic tog in HDR, moet je in RAW fotograferen, dan ken je de raw in 3, of evt meer belichtingsnivo's uit photoshop exporteren, alleen tis geen ''echte'' hdr.
maar het kan wel
en je wilt de pic tog in HDR, moet je in RAW fotograferen, dan ken je de raw in 3, of evt meer belichtingsnivo's uit photoshop exporteren, alleen tis geen ''echte'' hdr.
maar het kan wel
thx erwin ,
Weet ik, maar ik heb gisteren voor het eerst HDR poging ondernomen.
Vandaag weer geprobeerd en het resultaat viel mij niet tegen ik lees mij suf op diverse foto site's over HDR
RAW opnamen maken, en zoals ik vanmorgen gedaan heb, en er zijn nog meer mogelijkheden.
Ik zit op dit moment in een 'experimentele' fase
Ik ga na verloop van tijd wel een definitive keus maken maar nogmaals thx voor de tip
Ik heb gemerkt dat je met de RAW functie ook wel het één en ander kan doen alleen op de vorige toestel van me kreeg ik teveel ruis in mijn foto's als ik aan hdr ging werken vandaar dat ik dat dan ook niet meer doe ;-P,
Maar met de programma van Dynamic-Photo HDR is het degelijk wel mogelijk om een goede HDR te maken uit 1 single RAW foto dus tis een aanrader dit programmaatje!
HDRze! Zou ik dan zeggen
Het is wel een mooi voorbeeld van wat voor effecten je met HDR kunt berijken
'k vind het niet verkeerd!
High Dynamic Range huh
Ow btw, doe ff op je plaatjes een ©Risa ofzo, Jan van Ooijen vertelde me deze week
nog dat er gewillige mensen op het forum zijn die graag wat van anderen jatten just my two cents... | Gewijzigd: 5 juni 2009, 23:10 uur, door kurgen
Er zijn echter wel bepaalde foto's waar ik waarde aan hecht, en daar komen wel watermerken op, maar dat is alleen met extreem weer foto's