Het is wel duidelijk dat het oosten - noordoosten beduidend meer kans heeft op wat gedonder.
Mss krijgt het noorden dan toch nog wat in april
Onderaan de verwachting van onze grote vriend Karim
Aan de voorzijde van een golvende storing bevindt er zich morgen zondag onstabiele lucht over het E/NE van NL. De modellen indiceren daar een CAPE rond 500 bij een SI rond 1. In combinatie met een matige shear aldaar in de namiddag kan dit leiden tot wat georganiseerd onweer. Veel zal afhangen van de bereikte temperatuur om alles te triggeren, en de graad van overlapping tussen shear en instabiliteit. Voorlopig houden we het slecht bij een kleine kans op hevig onweer.
Samenvatting:
Kleine kans op severe convection over het E/NE van NL op zondag.
©Donderkopsite
Nee, als er wat komt (waar ik een hard hoofd in heb) zit ik wel goed, ik ga vandaag ook niet chasen ofzo dus ik zie het wel als er wat op me afkomt.. Overigens zit ik dit weekeinde niet in Deventer zoals gewoonlijk maar in Vriezenveen nabij Almelo.
Ik acht de kans zeer klein dat er wat gebeurt. Maar ik heb graag ongelijk
Citaat van chiel, zondag 26 april 2009, 12:02 uur Een kleine kans op hevig onweer.. dus een grotere kans op matig onweer?
Nee, als er wat komt (waar ik een hard hoofd in heb) zit ik wel goed, ik ga vandaag ook niet chasen ofzo dus ik zie het wel als er wat op me afkomt.. Overigens zit ik dit weekeinde niet in Deventer zoals gewoonlijk maar in Vriezenveen nabij Almelo.
Ik denk het ook niet hoor, maar hier al een tijdje groeiende cumulusen, en ik heb het idee dat het het afgelopen uur nog benauwder is geworden dan het eigenlijk al was, dus wie weet Temperatuur is hier nu 24.6 graden, maar ik zie het wel. Ik geniet gewoon van het lekkere weer en als ik ergens een rommel hoor kom ik gelijk in actie!