Aangezien er voor zaterdag onweer wordt voorspeld heb ik er nu al zin in om foto`s te maken.
Alleen moet ik er wel een beetje wijzer uit worden ik hoop dat iemand mij kan helpen met vriendelijke groet dennis
http://www.oxize.nl/webcam-twente/onweer-fotograferen
Ik heb even je camera bekeken. ''t is een gewonen spiegelreflex zie ik, gebruik hem beter op een groothoekstand iig niet verder dan 70mm. Even de standaardtips. Gebruik bij lichtere omstandigheden (daglicht) een Hoog F-getal tot F22 of hoger. En zorg ervoor dat je ISO op 100 staat. En zorg voor een statief. Probeer je sluitertijd te rekken naar minstens 15seconden. Het liefste nog de BULB stand.
Bij donkere omstandigheden is het veel gemakkelijker. de ISO laat je op 100 staan en je zorgt ervoor dat je sluitertijd op Bulb staat. Het F getal kan tussen de 8 en 15 liggen. Scherpstellen zou ik op bomen of daken in de verte doen. Gewoon automatisch of manueel. Wat je ook kan doen is scherpstellen en als ie dan scherp gesteld is hem naar Manueel zetten, dan blijf je scherpte op dezelfde plaats houden. Zorg ervoor dat je dan niet aan je scherpstelring draait.
Succes Dit zijn nog maar basisdingetjes hoor, als je dit op orde hebt kom je al vrij ver. En zorg ervoor dat je een redelijk uitzicht hebt.