Het leuke was dat ik juist via een andere site op o-o terecht ben gekomen. Via Bliksemdetectie.nl van michel v mourik. Jammerlijk bestaat zijn site niet meer maar de druk van andere weerfora waaronder o-o is natuurlijk enorm groot. 't is begonnen met Henk waardoor O-o opgericht is maar intussen is dit overgenomen door onze Bas (Basch). Met de laatste vernieuwingen krijgt o-o een nog grotere impuls waardoor we dit jaar hoe dan ook record's gaan verbreken in bezoekersaantallen. Natuurlijk is die kans het grootst op dagen met zwaar onweer. Dan kan het zo druk zijn dat iig IK moeite heb om alle berichten in mijn spaarzame tijd te kunnen lezen. Gelukkig hebben we de trouwe bezoekers hier nog
in het begin hadden we nog geen forum, alles werd vermeld in het meldboek en we hadden slechts enkele radars. Een beetje in de stijl van Bliksemdetectie. Maar daar ging het niet om we konden melden wat er in onze woonplaats gebeurde. Wat al erg bijzonder was. Daarnaast kwam er later een forum bij maar dit was zeker niet druk en we mochten blij zijn met enkele berichtjes per dag. Natuurlijk moet zoiets groeien kijk maar naar het forum op dit moment. De vele foto's die in de jaren daarna volgden werden natuurlijk kwalitatief beter maar de aantallen stegen ook rap. In die tijd is de server ook met dataverkeer enz enz gegroeid. Gelukkig heb ik mij daar nooit mee bemoeid, teveel getalwerk en technisch werk. En ik ben al zo technisch aangelegd *ahum*
De media aandacht werd via radio nogal groot en ook op internet was er zat te vinden over o-o wat natuurlijk alleen maar de bezoekersaantallen opkrikten. Maar de gezelligheid is ondanks wat strubbelingen (waar ik overigens niets en ook niets mee te maken cq over gehoord cq 't zal allemaal wel) ouderwets top. En dat komt door onze bezoekers.
En vergeet niet dat Bas en Marga nog altijd vastgeroest zitten. Die hebben we met secondenlijm even hier gelaten.
In het begin was het voor mij wel even wennen want ik was gelijk op de chat gegaan en wist eigenlijk niet wat er wel kon en wat er niet kon gezegd worden. Dus mijn eerste kick kreeg in van snufj. Na dagen te hebben gechat werd er al heel veel duidelijk en dat ik niet zo snel weg zou gaan bij onweer-online maar dat is inmiddels wel bekend.
Eind oktober ben ik begonnen met het plaatsen van weerberichten op onweer-online en even later werd ik ook aangesteld als nieuwsposter en heb er ook al aardig wat berichten op staan. Eind december 2007 werd ik dan eindelijk moderator op het forum en in de chat. Het was wel even wennen voor mij maar nu heb ik er geen enkele moeite er meer mee
Wat wij al een tijd wisten maar de bezoeker niet was dat Basch en Frans bezig waren met een nieuwe look voor onweer-online. (In mijn ogen de juiste beslissing want de oude site zag er gewoonweg niet uit) Ook toen was het weer wennen waar alles staat maar dat was na 2 weken wel weer over. Het mooiste van de nieuwe site vond ik het meldboek wat je nergens anders op een weersite vind. Ook zijn er verschillende gadgets bij gekomen die mensen zo kunnen gebruiken voor hun eigen site en ook zijn er gadgets gemaakt voor de hyvespagina van onweer-online waar veel gebruik van wordt gemaakt.
Verder is Basch nog bezig met een aantal dingen voor onweer-online maar wat dat is zeg ik lekker niet (Of moest ik dit voor me houden Basch )
Dit was mijn verhaaltje in het kort.
Ik ben op dit moment de laatste hand aan het leggen aan een nieuwe functionaliteit die wel een leuke impact op de frontpage zal hebben. Meer dan dat zal ik er inderdaad niet over zeggen.
Daarnaast wil ik nog even inhaken op de bezoekersaantallen, waar Kevin het even kort over had. Afgelopen donderdag hebben we weer een krankzinnige hoeveelheid dataverkeer verstookt en verslikte ik me even toen ik vrijdag inlogde op Google Analytics... Ik ben nog iedere dag blij met NetExpo, welke de serverruimte en dataverkeer sponsort. Zonder NetExpo hadden we veel meer kosten gehad en had ik de functionaliteit, waar ik het eerder over had, niet kunnen gaan realiseren. Binnenkort meer hierover.
Het is leuk om te lezen dat iedereen het hier zo naar z'n zin heeft en dat mijn inspanningen (soms wekenlang avonden achter elkaar programmeren) worden gewaardeerd! Bedankt voor de vele complimentjes, ook vanuit het vorige topic!
Dan zit ik zo ongeveer net zo lang als jij op o-o, alleen zit ik hier pas echt vast anno 2008.
Overigens weet ik nog wel dat henk hier zat ja!
Heb altijd gedacht dan Jan de eigenaar was
Kijk maar hier Mark-Emmen
Onweer-Online is mijns inziens gewoon de beste weersite/community van Nederland.
Het heeft even geduurd voordat het begon te knagen, maar nu is het zeldzaam een dag hier niet te zijn.
Bedankt iedereen die dit mogelijk maakt
Momenteel ben ik wat minder online, omdat mijn kleine meid aardig wat aandacht vraagt. Maar als het flink onweert probeer ik wel in de chat te komen. Op de achtergrond blijf ik natuurlijk altijd bezig met onweer-online. Ik zit nou eenmaal vastgeroest
Maar ik zit dus ook al een tijdje op o-o, t blijft een mooie site. Alleen jammer van die crash, wat de zwartse punt was van heel o-o na mijn inzien