Volgende keer beter, misschien als ze niet zo uitvoerig waarschuwen
Het is makkelijk om maar iedere keer achteraf te zeggen. Dadelijk krijg je een keer echt te maken met noodweer wat een keer niet op de kaarten staat en dan is het dat weer. Het is en blijft altijd nog het weer en niets is zo veranderlijk als het weer. Gisteren zagen de kaarten over heel de dag er perfect uit alleen tegen 17.00 kwam er drastisch verandering in wat je 3 uur van te voren ook niet kunt zien op de kaarten. De mensen die die voorspellingen doen lopen echt niet uit hun duimen te zuigen want er was wel degelijk wat aan de hand en het seizoen had zo mooi kunnen beginnen met flinke klappers maar helaas. Net wat je al zei: De volgende keer beter.
Jah precies,
greetzzz SuperCell
even terugkomen op het waarschuwen van het zeer lokaale onweer van gisteren
er was wel degelijk zeer zwaar onweer actief gisteravond in noord limburg, een waarschuwing was dus wel zeker nodig
helaas overens slechts heel lokaal geweest.
dus mijn mening altijd waarschuwen als er onweer er is.
nu trouwens verassend mooi weer bij zwoele tempraturen 14 broeierig.
Je ziet mij ook nergens beweren dat er niets aan de hand was, alleen in midden-Nederland was er niets loos (wat eerder wel verwacht werd).
Natuurlijk zijn waarschuwingen voor zwaar weer volledig op z'n plaats maar de laatste tijd worden we overstelpt met waarschuwingen en zelfs weeralarmen die achteraf totaal niet nodig waren gebleken.
Naar mijn idee werk je dan, als weer-instituut wél de gedachte in de hand niet (meer) betrouwbaar te zijn.
Met als gevolg dat een volgend(e), misschien terechte waarschuwing niet meer serieus genomen wordt wat dan juist gevaarlijke situaties in de hand kan werken.
Ik vind het leuk om deze site te bezoeken, de reacties van mensen te lezen en het (on)weer te volgen.
Maar het valt me op dat de 'professionals' er wel erg vaak naast zitten en volgens mij ben ik niet de enige die er zo over denkt. Volgens mij mag er op een openbaar forum ook wat kritiek gepost worden, al ben je het daar niet mee eens?
Rene
Je ziet mij ook nergens beweren dat er niets aan de hand was, alleen in midden-Nederland was er niets loos (wat eerder wel verwacht werd).
Natuurlijk zijn waarschuwingen voor zwaar weer volledig op z'n plaats maar de laatste tijd worden we overstelpt met waarschuwingen en zelfs weeralarmen die achteraf totaal niet nodig waren gebleken.
Naar mijn idee werk je dan, als weer-instituut wél de gedachte in de hand niet (meer) betrouwbaar te zijn.
Met als gevolg dat een volgend(e), misschien terechte waarschuwing niet meer serieus genomen wordt wat dan juist gevaarlijke situaties in de hand kan werken.
Ik vind het leuk om deze site te bezoeken, de reacties van mensen te lezen en het (on)weer te volgen.
Maar het valt me op dat de 'professionals' er wel erg vaak naast zitten en volgens mij ben ik niet de enige die er zo over denkt. Volgens mij mag er op een openbaar forum ook wat kritiek gepost worden, al ben je het daar niet mee eens?
Rene
Valt mij ook op en ben het met je eens.
Was ook niet alleen tegen jou bedoeld maar eigenlijk voor iedereen Zelf woon ik niet in het zuiden maar ook niet in het midden van het land. Ik woon tussen de waal en de maas in maar het het viel hier ook idd erg mee maar achteraf had je het wel kunnen verwachten met dat treuzelfront.
Onweer boven je hoofd is fantastisch en iedere keer weer een avontuur, maar het is (bijna) net zo leuk om de verhalen en belevenissen van anderen te lezen hoor.
En niet te vergeten genieten van de filmpjes en foto's waar ik altijd erg jaloers op ben, omdat ik de apparatuur daar niet voor heb