Als ik al die kaarten zie dan moet ik gelijk aan wiskunde van vroeger denken, was ik geen ster in....
De blauwe lijn dat zij de isobaren lijnen. Kijk op het plaatje van Estofex waar er kans op onweer is.
De blauwe lijn dat zij de isobaren lijnen. Kijk op het plaatje van Estofex waar er kans op onweer is.
Hmm... volgens mij ga ik (vlaardingen) dan net naast het potje pissen , in ieder geval bedankt voor de tip!
http://www.weer.nl/nl/home/weer/neerslagradar/nederland.html
en in belgié is een enorme bui aan het ontstaan als die zo door blijft groeien en nederland in trekt, kunnen wij ons in het zuidwesten/zuiden opmaken voor een onweersbui.. maar het zit nog te ver weg, dus daar zou ik me niks van aantrekken.. maar wellicht leuk om in de gaten te houden
Dan ga ik gewoon ff uit van jouw kunde. Die bui die boven Belgie ontstaat heb ik gezien inmiddels, zal die niet uitdoven eer die bij "ons" (Spijkensisse & Vlaardingen)is?
Verrassingen zijn altijd welkom, we houden er een oogje op:P | Gewijzigd: 14 april 2009, 19:10 uur, door Martijn17
Opgesteld: 14 April 2009 om 20:30u
Morgen (woensdag) hebben we bijna in het hele land te maken met warme en onstabiele lucht in de loop van de dag. De CAPE kan in het zuiden oplopen tot rond de 500-800 J/kg met een lift Index rond -3. Vanuit het zuiden naderd ons een convergentie gebied en wat ook belangrijker is dat de dynamiek wat toeneemt.
Door de verschillende modellen worden over het zuiden van de benelux wat meer interessante waarden berekend op het gebied van windshear (zowel DLS en LLS) en SRH 0-3km. Deze waarden blijven echter nog binnen de perken om echt zware buien te genereren, maar dit moeten we wel in ons achterhoofd houden.
Ik verwacht morgen vooral in het zuiden kans op enkele onweersbuien waarbij enige organisatie mogelijk is. Sommige buien kunnen pittig zijn en gepaard gaan met windstoten en hagel.
Storm Chaser Piet Berger | Gewijzigd: 14 april 2009, 23:24 uur, door PietBerger
Wij hebben hier in het noorden/oosten ook nog helemaal niks gehad.
Maakt mij ook niet uit. Daar is het de tijd nog niet voor.
Wij krijgen onze portie nog wel en zo niet dan ga ik zelf op pad.
Wees gerust, jullie krijgen je portie ook nog wel een keer..!
Hopelijk is bij deze het gezemel over, kan er een beetje slecht tegen dat iedereen zo zeurt dat hij niks krijgt.