http://www.beleefdelente.nl/stern
edit: net waren de vogels nog te horen, zijn nu gevlogen? | Gewijzigd: 10 april 2009, 21:31 uur, door Martijn
heb de hele dag in de tuin geklust tot zonet ,het is hier wat temperatuur betreft okee maar had totaal geen idee dat het al begonnen was.
het is hier half bewolkt met een heel licht briesje...totaal geen tekenen van onweer.
mischien komt er later nog wat over hier ??
voor iedereen die nu lekker zit te donderen.....geniet ervan!!!
groetjes Ruk.
Op nujij las ik wel dat Amsterdam goed getroffen is.
Heb je de weerlichten niet gezien? Het was ook maar kort, nu is het zelfs helemaal over want de activieit is uit die bui.
Ik ga verhuizen, er rust een vloek op deze provincie
Zeg dat nou niet. Dat zeggen ze allemaal. Oost, west, zuid, noord.
Iedereen klaagt! Just bad luck.
Hier onweert het ook weinig. Geniet van wat je krijgt!
Kep een aantal gelukte foto's,
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=11286
Maar dat was echt geweldig.
Iedereen klaagt! Just bad luck.
Hier onweert het ook weinig. Geniet van wat je krijgt!
Ik klaag ook niet hoor Mark, daarom stond er ook een achter.
Ik heb genoten van het vuurwerk richting Amsterdam, was een prachtgezicht.
Ik vond het alleen jammer dat we niet écht in de prijzen zaten maar... morgen weer een kans als ik het goed begrijp.
Trouwens, het seizoen begint net, wie weet wat we nog krijgen!
Opgesteld: 11 April 2009 om 1:00u door Piet Berger
Vandaag (Zaterdag) ziet er ongeveer gelijkwaardig uit als gisteren. De indices als CAPE en LI welke gunstige waarden aangeven, zijn nog altijd aanwezig over de benelux en lijken vooral over Duitsland nog wat beter te zijn.
Voeding voor het genereren van onweersbuien lijkt er voldoende aanwezig te zijn. Ook de onstabiliteit is volgens verschillende indices voldoende. Onweer moet echter ook een zetje krijgen om te ontstaan (wat wij de trigger noemen). Deze trigger lijkt morgen vooral boven de oostelijke grensgebieden van NL en BE aanwezig te zijn. De conv. line die gisteren over het midden van het land voor de nodige buien zorgde, ligt vandaag over de oostelijke helft van Nederland.
De dynamische omstandigheden (oa. shear) vallen echter tegen om zware buien te genereren. Hierdoor zal er geen, of in ieder geval weinig organisatie van onweersbuien plaatsvinden en mogen we bv. een MCS, Squall-line en supercells uitsluiten.