verzwakt, met een enorme scheur erin (staat ook vermeld in een van de eerste artikelen in dit topic)
niet verdwenen, dan typten we nu niet meer
altijd interessant: http://www2.nict.go.jp/y/y223/simulation/realtime/index.html
De meeste berekeningen komen uit op een maximum in zonnevlekactiviteit, dus zonnewind, in 2011-2012. Langzamerhand begint de nieuwe cyclus op gang te komen, met de eerste echt grote zonnvlek van de nieuwe cyclus 24. http://www.spaceweather.com is altijd interessant om in de gaten te houden, met veel achtergrondinfo ook achter de linkjes. | Gewijzigd: 5 juli 2009, 17:00 uur, door Richardus
thats how i like it.
jammer dat het niet helder is hier, ander had ik de telescoop alweer naar de zon gericht ( MET FILTER UITTERRAAD )
de zonnenvlekken is idd een weergave dat de activiteit toe neemt op de zon.
thats how i like it.
jammer dat het niet helder is hier, ander had ik de telescoop alweer naar de zon gericht ( MET FILTER UITTERRAAD )
de zonnenvlekken is idd een weergave dat de activiteit toe neemt op de zon.
creepy.....
http://www.youtube.com/watch?v=KfOpT_Vg4eE
Wil niet meteen zeggen dat we er dan niet meer zijn maar dat we geen bescherming hebben tegen ruimtestormen! | Gewijzigd: 5 juli 2009, 17:28 uur, door Rayo
Toch opvallend dat zelfde NASA dan later bericht dat er in dat verdwenen magnetisch veld een scheur is geconstateerd... En er zijn altijd wel in zekere mate zonnewinden die ons bereiken, eergister zag je 't veld ook behoorlijke klappen opvangen (op die eerder door mij gelinkte site), als er helemaal geen magnetisch veld was om te beschermen, had de invloed van de zon al zeker tot opvallende verschijnselen geleid.
Ik wil dus dat artikel waar je naar verwijst wel 'ns lezen, leggen we er andere berichten weer eens naast.
Mij is wel bekend dat het veld danig verzwakt is, evenzo de heliopause, die ons zonnestelsel zou moeten beschermen op onze tocht door ons sterrenstelsel, rond Sagittarius A*.
http://www.youtube.com/watch?v=KfOpT_Vg4eE
spectaculair al ga ik er niet van uit dat het zo gaat gebeuren dan merk je er zo weinig aan.. ik leef liever nog een paar dage/weken/jaren/decenia na zo'n zonnestorm
Het is de NASA weet je,..... die kunnen zicht dan niet veroorloven neem ik aan.
En als je de film 'knowing' heb gezien,..... dan maak ik dat toch liever niet mee eigenlijk,...
maarja we zulen zien,....
Dit is het slot akkoord van de middelmatige scifi film "Knowing". Nu maar hopen dat je net als in de film uitverkoren bent af te reizen naar een nieuwe aarde...
On topic: laten we hopen dat het nog x maal 11 jaar gaat duren voordat het echt gebeurt. Het is net als met een meteor impact, tis niet de vraag of het gaat gebeuren maar wanneer. en ja zonder stroom kunnen we n iet meer, bij een stroomstoring van een uur. Is het tegenwoordig al paniek in de winkels, ze worden leeggeroofd bij gebrek aan alarm, pin werkt niet, koeling, airco etc etc.. Dus ja, gevolgen zouden enorm zijn. Laten we hopen dat Nasa er weer eens naast zit (Nasa grabs you by the Nose)
Ze hebben gewoon extra geld nodig, zo nu en dan posten ze dan eens iets creepies.... Vanmiddag posten ze de digitaal nabewerkte 'maanlanding' (de originele 700 tapes zijn per ongeluk kwijt... gelukkig hadden ze nog goed copieën welke we nu digitaal opgepoetst als nieuw origineel krijgen. Spielberg zou er trots op zijn... | Gewijzigd: 16 juli 2009, 11:02 uur, door PolderPS
On topic: laten we hopen dat het nog x maal 11 jaar gaat duren voordat het echt gebeurt. Het is net als met een meteor impact, tis niet de vraag of het gaat gebeuren maar wanneer. en ja zonder stroom kunnen we n iet meer, bij een stroomstoring van een uur. Is het tegenwoordig al paniek in de winkels, ze worden leeggeroofd bij gebrek aan alarm, pin werkt niet, koeling, airco etc etc.. Dus ja, gevolgen zouden enorm zijn. Laten we hopen dat Nasa er weer eens naast zit (Nasa grabs you by the Nose)
Ze hebben gewoon extra geld nodig, zo nu en dan posten ze dan eens iets creepies.... Vanmiddag posten ze de digitaal nabewerkte 'maanlanding' (de originele 700 tapes zijn per ongeluk kwijt... gelukkig hadden ze nog goed copieën welke we nu digitaal opgepoetst als nieuw origineel krijgen. Spielberg zou er trots op zijn...
die tapes waren toch teruggevonden in Austraie of zo? (1 of 2 weken geleden)
En nu zijn ze 'weg' Nasa Maan Feed (700 tapes) kwijt
Slordig hoor....
Slordig hoor....
Jemig.. wat een gepruts.
heeft iemand een mega telescoop zodat we evt dat skeltertje kunnen zien staan op de maan?
(is wel een beetje off topic sorry)
heeft iemand een mega telescoop zodat we evt dat skeltertje kunnen zien staan op de maan?
(is wel een beetje off topic sorry)
Ja beetje offtopic, misschien een maan item maken haha
Enfin de audio tapes van de Apollo 11 vlucht zijn ook vrijgegeven, waren kennelijk wonderlijk nie tkwijt geraakt.
Apollo 11 audiotypes
Have fun... en nu ons weer verder voorbereiden op het einde der moderne tijden | Gewijzigd: 16 juli 2009, 12:14 uur, door PolderPS