Motiveer hier uw antwoord.
You gotta have hope!
mede door de klimaat veranderingen, vorig jaar waren ze al in europa, engeland en polen kan ik me nog herrinneren, dus waarom niet hier?
heb gestemd op zo'n 25 onweersdagen maar hoop dat ik volledig naast de pot pis en dat het er iets meer mogen zijn!!
hoop wel dat ze dit jaar eens op een schappelijke tijd komen en niet na middernacht...is nie goe voor m'n nachtrust nie.
groetjes Ruk.
Er is uiteraard nog niks over te zeggen wat er gaat gebeuren.
Als we kijken naar 2008, mogen we zeggen dat dit een zeer interessant jaar is geweest.
Of nu vaker herhalingen krijgen van datum's als 22 Juni (dag van de supercells) of 12 Augustus (mini supercell's, met tevens kans op tornado's).
Ach we zien het wel. Ik ga in ieder geval weer alles goed in de gaten houden en voorspellingen doen op mijn site!
Storm Chasing en Onweer voorspellingen
gr. Piet
Ook dit jaar zal dat wel weer gebeuren dus ik acht de kans op zwaar onweer hier niet zo groot.
Neemt niet weg dat het een genot is om op O-O de foto's en video's te bekijken van mensen die het beter treffen | Gewijzigd: 11 maart 2009, 21:32 uur, door madeagle1
Ook dit jaar zal dat wel weer gebeuren dus ik acht de kans op zwaar onweer hier niet zo groot.
Neemt niet weg dat het een genot is om op O-O de foto's en video's te bekijken van mensen die het beter treffen
Chasen mischien een optie?
Ik zit hier ook niet te wachten to ze vanzelf komen. Je zal er toch echt achteraan moeten!
iets eerder dan vorig jaar mis, soms kwamen de buien pas om 2 uur snachts
en chasen is voor mij geen optie zit nog op school en ben 15 dus rijbewijsloos
dus k kan alleen hopen dat er meer overtrekt
Hopelijk word het een rijk jaar aan extreem weer, maar nederland ligt te dicht aan water en is een smal landje. vandaar duitsland de volle mep steeds krijgt. en ons landje met de noordzee vaak de kraamkamer is voor die zware buien (lage landen is funest voor echt spectakel) en mocht het voorkomen dan is het zeer plaatselijk. en dat zal ook de trend zijn voor de komende jaren.dat zag je afgelopen winter al.
In limburg -20 en in het noorden -7gr ongekent rare verschijnsel. en zullen vaker van deze situaties zien.ook in warme tijden. en neerslag verschillen.het weer van 15 jaar terug is sterk veranderd en zeer onbetrouwbaar aan voorspellingen. dat zie je. en hoor je de hele dagen in de media bronnen. ze voorspellen een dag met heel veel regen. en er valt geen drup. en dat met hun geavenseerde apparatuur tegenwoordig. de weermannen en vrouwen vallen steeds meer onder showmasters. en elk heeft een andere verhaal. al die commercieele mannen en vrouwen heb ik niets meer mee. ze dwalen af van het weer.
We moeten toch meenstal zien en dan kan je pas geloven. maar niet in vooruitzicht prediekanten.die er vaak 90% naast borduren.
Grtz/..
Ik vermoedt dat we wederom weer (ondanks déze onweders qua besproken onderwerpen meer op de achtergrond liggen dan het verwachtte onweer) een aantal exclusieve onverwachte Östgewitters zullen krijgen, terwijl het onweer vanuit het Zuiden, wat wel verwacht wordt op zelfde dagen, voor andere delen zijn van het land.
Zo gaat dat al enkele jaren
Ik verwacht bij met name evt. Östgewitters heel heftige verschijnselen, zoals 31 mei 2008. Maar ook zoals het weekend van 8 juni 2007.
Denk dat de overige onweders over het algemeen ook best stevig zullen zijn zo nu en dan.
Results Arnhem:
Aantal onweersdagen 2007: 27
Aantal onweersdagen 2008: 30
Aantal onweersdagen 2009: nog 0 | Gewijzigd: 14 maart 2009, 23:53 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Zelf heb ik ook voor 30 a 35 onweersdagen gekozen.
ik heb liever van Maart t/m Oktober warm tot heet weer | Gewijzigd: 14 maart 2009, 23:56 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
2005
- 25 juni 2005.
- 4 juli 2005.
- 10 & 11 september 2005.
2006
- 14 juni 2006.
- 19 augustus 2006.
- 21 augustus 2006.
- 25 augustus 2006.
- 1 oktober 2006.
2007
- 8 juni 2007.
- 15 & 16 juli 2007 (een van de mooiste onweersituaties in NL meegemaakt).
2008
- 2 juli 2008.
- 1 augustus 2008.
- 7 augustus 2008.
- 23 augustus 2008.
Ik vind dat tornado's moeten kunnen, alleen is helaas de schade altijd minder. Kijk bijvoorbeeld naar de tornado in het westerkwartier. Dit was toch wel een aardig brede tornado. Een dikke F1 die ook een hoop schade heeft aangericht. Gelukkig geen persoonlijk leed. Verder hoop ik dat we een hete zomer krijgen met vette, en dynamische onweersituaties.
Koos | Gewijzigd: 23 maart 2009, 09:48 uur, door Onweergek (ZH)