Ik ga in de zomer een maandje naar China op vakantie. De grote steden die ik zal aantreffen zijn: Beijing, Shanghai, Chengdu waarschijnlijk, (Shenzhen), Hong Kong en de kleinere plaats Yangshuo.
Nu weet ik al een hele tijd, net zoals vele andere mensen, dat je veel spul in China voor veel goedkoper kunt krijgen dan in Nederland en dat je er spullen krijgt die je hier helemaal niet krijgt. Ook kan dit op sommige plaatsen juist weer heel erg tegen vallen.
Ik heb al een lijstje gemaakt met wat dingen die ik ga kopen.....
Mensen die al eens in China zijn geweest, laat aub een berichtje achter met je ervaringen wat je allemaal hebt gekocht en de plek waar je 't hebt gekocht.
Ook ben ik wel eens benieuwd of er mensen zijn die nog wat tips hebben om de douane te omzeilen.... zoals vliegen via een land in Europa, nieuwe kleren bij de vuile was doen of spullen in een doos doen en dan op de post doen.
Als er verder nog wat tips zijn buiten het kopen van allerhande dingen....... kun je dat ook gerust melden
Ik ben heel erg benieuwd naar de reacties!
| Gewijzigd: 9 maart 2009, 19:27 uur, door unstable
Foto is toch van ergens bij het Karst-gebergte?
Klopt is in het zuiden van China stukje boven Hong Kong. Haha ja dat klopt wel van die hond Ik ken al aardig wat Chinees verstaan en praten. In de zomervakantie nog wat meer op storten en dan moet dat communiceren wat beter gaan gedurende de reis....... alhoewel in sommige gebieden mensen een dialect spreken en ook alleen dialect kennen en niet hun algemeen beschaafd chinees (mandarijns) kennen.