1: hoe stel ik mijn camera in, dat ik dit effect krijg.
En 2 Over het algemeen hoe ik nachtfoto's kan maken(bijv de stad fotograferen als het donker is)
Het menu ken ik nu wel uit mijn hoofd, dus als iemand mij kan uitleggen op welke iso ik em moet zetten etc, dan kom ik denk ik wel aardig ver!
Bij voorbaat dank!
ben zelf ook een eigenaar van een a 350 vind het alleen jammer dat hij hele softe foto's maakt maar verders wel ok.
groetjes. | Gewijzigd: 27 februari 2009, 18:58 uur, door lichtpuntje
ben zelf ook een eigenaar van een a 350 vind het alleen jammer dat hij hele softe foto's maakt maar verders wel ok.
groetjes.
Thnx....bij mij kwam er dit uit
Maargoed oefening baart kunst:P
maar zelfs op het statief beweeg je de zaak door op de ontspanknop te drukken
stel daarom de zelfontspanner in om een geheel stille foto's te krijgen
ook omdat de spiegel al voor het belichten omklapt (omklappen tussen viewer en beeldprocessor)
of het met de nieuwere camera's, die live view hebben ook, nog zo gaat weet ik niet
daarnaast inderdaad spelen met verschillende sluitertijden
op mijn sony alpha 100 zit de mogelijkheid om een foto te nemen met verschillende belichtingen
één keer met een stop onderbelichting
een keer met de ingestelde waarde
een keer met een stop overbelichting
dat allemaal met een keer afdrukken
verder kun je een gevoeliger stand van de camera proberen (hogere iso waarde, gevolg is dat je meer beeldruis krijgt)
groetjes.
Ligt voor een groot deel aan welke lenzen je gebruikt.
maar zelfs op het statief beweeg je de zaak door op de ontspanknop te drukken
stel daarom de zelfontspanner in om een geheel stille foto's te krijgen
ook omdat de spiegel al voor het belichten omklapt (omklappen tussen viewer en beeldprocessor)
of het met de nieuwere camera's, die live view hebben ook, nog zo gaat weet ik niet
daarnaast inderdaad spelen met verschillende sluitertijden
op mijn sony alpha 100 zit de mogelijkheid om een foto te nemen met verschillende belichtingen
één keer met een stop onderbelichting
een keer met de ingestelde waarde
een keer met een stop overbelichting
dat allemaal met een keer afdrukken
verder kun je een gevoeliger stand van de camera proberen (hogere iso waarde, gevolg is dat je meer beeldruis krijgt)
Thnx voor de tips!
Heb ff een foto toegevoegd met de exif: F/14 20sec ISO800 18mm
Ahh thnx, zal het vanavond uitproberen!
je kunt natuurlijk ook de bulb stand gebruiken. hier staat de lens constant open. statief is aan te raden. om beweging aan de camera te voorkomen. kun je een afstand bediening gebruiken.
heb zelf laatst onderstaande foto gemaakt.
het was niet mijn gewenst resultaat, maar toch. veel succes en plezier met je camera!