Ik heb heb met hier net aangemeld, nadat ik toevallig op deze site vond en even wat rond had gekeken!
Ik vind onweer echt super! en ik ben er helemaal fan van, en ik moet dit jaar voor school een 'jaarwerkstuk' maken, ik moet me een jaar lang bezig houden met een bepaald onderwerp, en ik heb dus onweer gekozen!
En ik begon me steeds meer te interesseren in hoe het komt dat sommige mensen (including me ^^) zich soms depri of juist superblij gaan voelen als het onweert, of super veel energie krijgen en zo xD
En omdat ik er op google nog niet echt iets over kon vinden, had ik de vraag of hier misschien mensen zijn..die er iets over weten? ^^
Awesome Site btw!^^
Groetjes Melissa!
Awesome Site btw!^^
Groetjes Melissa!
De kick vooral als je buiten staat en het lekker dichtbij komt. Je grens opzoeken van is dit nou gevaarlijk of niet? blijf ik buiten of niet? En ook de ontwikkelingen volgen is leuk. Maar zoals Jan aangeeft, het wil niet vlotten, vooral niet hier in NHN, ik heb maar 1 degelijke onweersfilm kunnen maken.
Maarja onweer, gewoon het feit dat de natuur zoiets groots en krachtigs kan maken is just mind boggeling. En de wolken, shelfclouds zijn gewoon ontzettend indrukwekkend.
Amar
Maarja onweer, gewoon het feit dat de natuur zoiets groots en krachtigs kan maken is just mind boggeling. En de wolken, shelfclouds zijn gewoon ontzettend indrukwekkend.
Amar
Dat ook zeker! Dat herken ik ook erg! Maar toch niet alleen bij je grens opzoeken en zo.. Ik heb het ook als ik gewoon als ik op school zit of zo, en het onweert..dat je je dan soms echt depri gaat voelen, en er echt een zwarte waas voor je ogen komt, en alle kleuren minder fel zijn en zo.. dat je echt denkt van wat is dit nou? en gewoon niet meer positief kan denken.. dat heeft toch minder er mee te maken wat je grenzen zijn en zo.. Ik had al ergens wel een stukje gevonden over dat het spanningsveld tussen de wolken en de aarde. Die veranderd als er onweer op komst is, en valt dan samen met met het zogenaamde theta-ritme van de hersenen, waardoor je je dus anders kan voelen? Al vat ik hier zelf..nog niet helemaal wat van, maar..ik ben er nu mee bezig!
Hoe meer je je er in verdiept hoe meer ik gefacineert word door onweer! ^^
Het enigste wat ik bij onweer ervaar zijn positieve gevoelens. Dusja, waar die wazige gedachten vandaan komen is wel vreemd.
Het enigste wat ik bij onweer ervaar zijn positieve gevoelens. Dusja, waar die wazige gedachten vandaan komen is wel vreemd.
Precies dat ervaar ik ook bij onweer, ik ben nog nooit (misschien vroeger toen ik klein was wel ) depri geraakt bij onweer, juist alleen maar enthousiast. En inderdaad als je je er meer in gaat verdiepen, word het ook steeds leuker en dan zul je merken dat je het steeds leuker gaat vinden om te kijken. Filmen/fotograferen van onweer/wolken enz. is ook een hele goede en leuke manier om met onweer bezig te zijn!
Ik wens je iig succes met je schoolproject!
Ik wens je iig succes met je schoolproject!
Ik meestal ook hoor! maar ja, niet altijd dus! zolang ik maar buiten ben bij onweer word ik er vrolijk van!
Maar ik ken nog wel wat mensen die ook zo depressief kunnen worden van onweer.. echt een heel vaag iets!
Ik heb 6 jaar lang paard gereden, en daar wou ik altijd heen, weer of geen weer zeg maar.. en heb daar ook een aantal keren paard gereden buiten (ze hadden geen binnenbak) in de storm midden in een onweersbui en zo, en dan beleef je het van zo dicht bij.. sinds dien heb ik al iets met het onweer en stormen en zo.. ^^
Ik denk dat mensen depri van onweer worden, omdat de 'normale' mens niet van slecht weer houd. Vaak hoor je mensen dan ook zeggen als het onweert van 'wat een pokke-weer' o.i.d.
Maar hoe opvallend ook, veel mensen (ook veel 'niet- weerfreaks') vinden het toch erg mooi, maar gaan zich enigszins ongemakkelijk voelen als het dichtbij komt.
Shelfcloud
Cumulonimbus (met aambeeld)
Cumulonimbus (zonder echt aambeeld)
En buiten wolken is het onweer natuurlijk ook prachtig!
| Gewijzigd: 28 februari 2017, 10:32 uur, door Joyce.s
Hier onder alvast enkele foto's van mij om het''gevoel'' te krijgen
Dikke randlucht met shelf vorming(dit was in 2007)
De beste bui welke ik kon fotgraferen in 2008 was op 23 augustus. Ook deze bui trok langs maar toch kon ik alle cg's prachtige uit de bui zien schieten!
11 september 2008. dit was geen onweers bui maar er zat wel een indrukwekkende randlucht voor! Bij deze twijfel ik wel of het om een shelfcloud of een rolwolk gaat.
| Gewijzigd: 9 februari 2009, 12:54 uur, door Ricky93
En dan wordt het spanningsverschil tussen luchtlagen (bij mooi weer is deze er ook, maar is deze onvoldoende) vergroot tot er uiteindelijk een vonk overslaat.
Lijkt me trouwens wel eng om erin te vliegen.