Vrijdagavond vertrokken en zaterdagochtend op de skies. Genieten, er ligt nog genoeg sneeuw, de pistes zijn perfect en dan is er ook nog eens sneeuw in het vooruitzicht!
Een beetje dooi deed het gebied geen pijn. Hoewel hier en daar wel wat sneeuw welkom zou zijn. Prima skiën en natuurlijk ook even lekker eten en van de zon genieten...
24 uur sneeuwval ving aan op 31 januari, op de berg een flinke bak sneeuw en storm voorspelt, in het dal enkele tientallen centimeters maar daarna mogelijk overgaand in regen. Helaas, dat laatste gebeurde ook, voor het eerst geskied in regen... iets wat je absoluut niet wilt meemaken tijdens de wintersport! Verrassend genoeg, na zeker 18 uur regen, bleven de pistes goed en lag er zelfs in het dal nog aardig wat sneeuw.
Regen in het dal.
2 dagen van dooi en volop zon volgde. Genieten in optima forma! Enkele graden dooi, en zelfs 8 graden dooi op dinsdag, toch bleven de pistes goed. Op hier en daar een groene helling na (in het dal, mede dankzij de regen van de dag ervoor) nog altijd witte daken en genoeg sneeuw in het dal, dat smelt niet zomaar weg.
| Gewijzigd: 3 februari 2016, 19:54 uur, door Justin
Drukte en chaos op de inmiddels moeilijk begaanbare "bukkelpistes".
| Gewijzigd: 3 februari 2016, 19:52 uur, door Justin
Verwachtte sneeuwval van 3 - 8 februari (sneeuwhoogte.nl)
Al eind van de ochtend ziet het er hier in St. Christoph diep winters uit. En dat is nog maar het begin...
Op de berg hevige sneeuwval en storm.
Meer foto's zal ik later aan dit topic toevoegen, alsook een videocompilatie van de beelden die ik met mijn telefoon gemaakt heb. Helaas geen camera mee, dus het blijft bij telefoon foto's en video's.
Terwijl het momenteel flink doorsneeuwt nu op naar een goede avondmaal en een biertje in het hotel Morgen weer vroeg op de skies en mij laten verrassen door de sneeuwval van komende nacht. | Gewijzigd: 3 februari 2016, 22:44 uur, door Justin
Aanhoudende sneeuwval tot morgenmiddag, daarna droog en mogelijk een doorbrekend zonnetje. Zaterdag meer zon. | Gewijzigd: 4 februari 2016, 21:49 uur, door Justin
| Gewijzigd: 5 februari 2016, 18:56 uur, door Justin