Zoals eerder al geschreven op 23jan dat tijdens maandwissel de kaarten anders geschud gaan worden en dat echte koude deze kant op kan komen. Tot nu toe blijft deze setting in de kaarten staan,ook in deze GFS run18z. Later in de eerste week van de nieuwe maand draait de wind van Noord naar Oost,
Ik post hierover maar even twee plaatjes je kunt zelf wel zien hoe de jetstream gaat lopen waarvan die van 8 feb eigenlijk de leukste is....
Citaat van pressna, dinsdag 27 januari 2015, 0:36 uur @ roberto GFS heeft betere condities. Die legt deze grens in meerdere runs woensdag tussen 0 en 200.
Die ik gepost heb komt van GFS....hier nog een...ik zie echt niet die 200 of zelf 100 grens....
En hier ook niet....
Berichten samengevoegd door svenne | Gewijzigd: 27 januari 2015, 00:50 uur, door Roberto Koopman
Citaat van pressna, dinsdag 27 januari 2015, 0:36 uur @ roberto GFS heeft betere condities. Die legt deze grens in meerdere runs woensdag tussen 0 en 200.
Die ik gepost heb komt van GFS....hier nog een...ik zie echt niet die 200 of zelf 100 grens....
En hier ook niet....
Berichten samengevoegd door svenne En deze dan? Of laat deze kaart wat anders zien?
Vandaag nog rustig en vrij zachtZeist (weeronline.nl), 27 januari 2015 – Er wordt morgen een flinke weeromslag verwacht, die gepaard gaat met veel wind en regen. Vanuit Noordwest-Europa is koude lucht onderweg naar het land en daar krijgen we vanaf morgenavond mee te maken. Vandaag is het nog vrij rustig. Er komen enkele buien voor en soms breekt de zon even door.Vanochtend is vooral in de noordoostelijke helft van het land kans op enkele lichte regenbuitjes. In het zuidwesten is het vrijwel overal droog. In het hele land zijn er zonnige momenten, wel neemt de bewolking geleidelijk toe.
Vanmiddag hebben we met wolkenvelden te maken, soms wat zon en enkele buien. Er staat een matige en in het Waddengebied vrij krachtige noordwestenwind. De middagtemperatuur komt uit op een graad of 7.
Vanavond trekken veel wolkenvelden over het land. Er kan nog een enkele regenbui voorkomen, maar geleidelijk wordt het droog. Tijdelijk staat er slechts een matige zuidwestenwind. Vannacht trekt de wind aan en ligt de minimumtemperatuur rond 3 graden. De bewolking wordt dikker en af en toe regent het licht.
Morgen verloopt de dag bewolkt, windrijk en behoorlijk nat. Er stroomt eerst vrij zachte lucht het land in. Met van tijd tot tijd lichte regen stijgt de temperatuur naar 7 of 8 graden. ’s Middags neemt de neerslagactiviteit toe en trekt de wind flink aan. Er komt een vrij krachtige tot krachtige zuidwester te staan. Aan zee is de wind hard tot stormachtig. Bovendien is kans op zware windstoten. Later op de dag draait de wind naar het noordwesten en gaat de neerslag soms over in natte sneeuw.
Het wordt morgenavond vanuit het noordwesten op steeds meer plaatsen droog en het klaart breed op. De temperatuur daalt flink: er worden nachtminima rond het vriespunt verwacht. In de loop van de nacht trekken buien met sneeuw en natte sneeuw over het land.
Donderdag is het koud en trekken winterse buien over het land. Er zijn buien met natte sneeuw, plaatselijk kan droge sneeuw vallen. Er staat eerst nog een vrij stevige zuidwestenwind, in de loop van de dag neemt de wind in kracht af. De middagtemperatuur ligt rond 5 graden.
De buienactiviteit neemt ’s avonds in het binnenland wat af, in de kustgebieden blijven winterse buien voorkomen. In de nacht naar vrijdag gaat het enkele graden vriezen.
Ook vrijdag hebben we af en toe met buien te maken, maar deze zijn tijdelijk wat minder winters van aard. Regenbuien hebben de overhand. Tussendoor zijn er zonnige perioden en ’s middags is het een graad of 4.
In het weekend blijft het vrij koud, maar valt de neerslag vaak nog in vloeibare vorm. Er zijn droge perioden, regenbuien en soms valt wat natte sneeuw. Na het weekendstroomt nog wat koudere lucht het land in en neemt de kans op droge sneeuw toe. Het vriest ’s nachts enkele graden, overdag is het een graad of 3.
Citaat van pressna, dinsdag 27 januari 2015, 0:36 uur @ roberto GFS heeft betere condities. Die legt deze grens in meerdere runs woensdag tussen 0 en 200. En deze dan? Of laat deze kaart wat anders zien?
beste de kaarten van wetter3 van sneeuw grens zijjn niet te gebruiken.....zit een enorme fout in. Alleen de kaart al sneeuw nergens in europa dat klopt gewoon niet met de signalen. Dit is al sinds update ook de wind kaarten wijken af. Ik ben al een tijdje hier mee bezig en in discussie met weeramateurs om te kijken wie er het beste opzit. De kaarten van wetteronline geven 100-300m aan namelijk. | Gewijzigd: 27 januari 2015, 09:03 uur, door Tatanka
Citaat van pressna, dinsdag 27 januari 2015, 0:36 uur @ roberto GFS heeft betere condities. Die legt deze grens in meerdere runs woensdag tussen 0 en 200. En deze dan? Of laat deze kaart wat anders zien?
beste de kaarten van wetter3 van sneeuw grens zijjn niet te gebruiken.....zit een enorme fout in. Alleen de kaart al sneeuw nergens in europa dat klopt gewoon niet met de signalen. Dit is al sinds update ook de wind kaarten wijken af. Ik ben al een tijdje hier mee bezig en in discussie met weeramateurs om te kijken wie er het beste opzit. De kaarten van wetteronline geven 100-300m aan namelijk.
Dank voor je reactie! Ik had de hoop dat met binnenlopen van de buien de sneeuwvalgrens daalde. We gaan het zien morgenavond, veel waardes positief voor sneeuw maar missen er nog wel een paar | Gewijzigd: 27 januari 2015, 09:12 uur, door pressna
Daar gaat het spectakel van een pantoffel etend medelid. .
Zelfs ik, als notoire zomerliefhebber (klinkt toch vriendelijker dan sneeuwhater nietwaar?) zie dat er wel sneeuw op de kaarten staat. Qua temperaturen lijkt het nog mee te vallen, voorlopig lijkt het een wat kouder dan kwakkelweer wit weekje te worden met kans op smelten en weer aanvriezen van bagger.
Het enthousiasme voor de Russiche Beer steekt me wel, lang geleden maanden heb ik op de Noord Duitse laagvlakte met mijn buik op stijfbevroren grond gelegen om ervoor te zorgen dat wij nu in alle vrijheid kunnen spreken en dan wordt hier die xenofobe beer als grote vriend gezien .
Ow nee hoor als die sneeuwkansen zo hoog zijn...dan geld dat aanbod nog steeds
Oja, nog een stukje tekst van het KNMI:
dinsdag 03 februari tot en met dinsdag 10 februari
Aanvankelijk vrij koud met kans op winterse buien, daarna is de spreiding te groot om een uitspraak te kunnen doen omtrent het verdere verloop.
Ow nee hoor als die sneeuwkansen zo hoog zijn...dan geld dat aanbod nog steeds
Zit ik nu in het kletstopic? Nee want hier zijn wat onderbouwde meningen en ontwikkelingen te lezen. Tatanka onderbouwt keurig waarom het aanbod nog staat.
GFS heeft nu wel een wel warme pluim.
(soory, kon de rest er op deze pc niet afknippen)
EC gisteravond
EC Deze morgen:
Als we het rode en het blauwe lijntje wegdenken lijken ze op de KT op elkaar, op de MT na het weekend iestje frisser en op de LT lijkt de spreiding wat meer naar boven te gaan maar het gemiddelde van de spreiding bijft toch op dezelfde temperaturenhangen.
Ik zeg daarom, geen significante verschillen ten opzichte van gisteravond.Als de kaarten wat anders laten zien komt dat doordat ze één bepaald lid volgen wat totaal anders is.
Mvg Tatanka | Gewijzigd: 27 januari 2015, 10:40 uur, door Tatanka
En met lettertjes in plaats van graden:
meer west