Ik word er schijtleip van!!
"Hier onweert het niet maar bij hun wel en dat terwijl die en die instantie zeiden dat het hier zou komen en niet daar." Pffftttt!!!!! ZEIK IN JE NEST!!
Heerlijk dit!!
En altijd als het knmi met waarschuwingen komt of estofex met level 1 of 2,is het tegendeel waar.
Ik denk dat ik maar een cursus of behandeling ga nemen om onweer uit me hoofd te krijgen.
En bij het knmi weten ze het ook niet meer,eerst lees je dat de buien in de loop van de avond minder actief worden en later lees je dat ze in de loop van de nacht minder actief worden. | Gewijzigd: 26 mei 2014, 19:41 uur, door bliksemdenhaag
Ik word er schijtleip van!!
"Hier onweert het niet maar bij hun wel en dat terwijl die en die instantie zeiden dat het hier zou komen en niet daar." Pffftttt!!!!! ZEIK IN JE NEST!!
Heerlijk dit!!
Whoehahahahaaaaaaa, je hebt helemaal gelijk
WANT IN VENLO ONWEERT HET NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT,nou vooruit 10 donderslagen per jaar van 20 db.
Ik zit elke dag op buienradar te kijken hoe de buien voor Venlo als n luie zak stront in elkaar zakken
Ga ik ook maar ff meedoen, k ben er toch. Van dat noodweercentrale klopt ook geen klote van. Zelfs code rood en op de kaart zie je alles er langs glijden hahahaha...zeeland helemaal in het geel met onweer. Tot aan 13:00uur vollebak zon en daarna alleen maar regen.
'k hoop dat het aanstaande zaterdag droog blijft bij nijmegen....Fortarock in goffertpark....
Whaaa, denk ik gaat het eindelijk onweren, is het naar 5 flitsen al weer klaar. Wel veel neerslag gevallen, 45 mm
wees blij dat je flitsen hebt gezien, hier niks nada noppes, zelfs praktisch geeen regen
Eerst en vooral nog eens sterkte aan alle schadelijders...
Ik vraag me echt af wat voor nut de weerberichten op televisie nog hebben om de bevolking te informeren. Ik heb de indruk dat die uren voor hun uitzending zijn opgenomen.De weermannen van zowel VTM (19:40) als één (20:00) waarschuwden gewoon voor onweer, terwijl op het moment van uitzenden al een half uur lang hallucinante foto's circuleerden op sociale media. De explosieve ontwikkeling van de westelijke bui was al om 18u te zien op radarbeelden! Het enige wat er in het weerbericht van één werd gezegd was dat er uit bewolking boven Frankrijk (aangeduid op een sattelietbeeld van 15u (!)) tegen de avond onweer ging ontstaan, en er ook in het tweede deel van de nacht nog onweer zou zijn voor het centrum. Net om 20u ontstond de bui die even later voor hagel zou zorgen over het centrum. Als het nieuwsbericht live is, waarom dan niet het weerbericht? Op het einde van het VTM-nieuws werd er wel gewaarschuwd na het binnenlopen van enkele beelden (natuurlijk al te laat), bij één niet...
Zeker bij onweer zou men meteen moeten kunnen inspelen op de recentste informatie, aan een algemene waarschuwing hebben de mensen die worden bedreigd niet veel. Ik besef heel goed dat het niet evident is om in ons klein land het weer te voorspellen, en weet perfect dat er veel druk op de weersvoorspellers rust, maar als op radarbeelden zichtbaar is dat de hel gaat losbarsten kan het toch zo geen grote moeite zijn om te zeggen dat mensen in het pad zo snel mogelijk voorzorgen moeten nemen?
Ik snap ook niets van het waarschuwingssysteem van het KMI. Er is daar 24/24 een nowcaster aanwezig. Als die gezien heeft hoe de bui in West-Vlaanderen verliep, dan geeft die toch meteen een code rood voor de provincies in de baan van die storm? Hun code oranje kwam veel te laat...
Citaat van Code rood voor onweer van KMI Er is een grote kans op hevig onweer met waarschijnlijk overlast op meerdere plaatsen. Intense regenval, hagelbuien en/of hevige rukwinden kunnen grote schade veroorzaken aan gebouwen en voor wateroverlast zorgen. Ook ontwortelde bomen en blikseminslagen zijn mogelijke gevolgen. Blijf in de mate van het mogelijke binnen.
Als ik hun definitie lees van code rood onweer, snap ik echt niet wanneer ze die wel zouden bovenhalen, als dit er niet zwaar genoeg voor was. Een derecho die het land van de kaart veegt? | Gewijzigd: 8 juni 2014, 13:14 uur, door Anseriform
RHAAAAAAAAAAAH!!!!
In Belgie hagelstenen zo groot als Skippyballen en wij staan met lege handen.........wil ook een skippy bal!!! :p