het kan en vriezen, het kan dooien, dit is nederland, niet siberië
lange termijn voorspelling met legio lagedruk in de lucht zal in geen 100 jaar lukken, 1000 ook niet tussen ()
Nee dat snap ik ook wel maar vroeger had je nog weleens weermannen met een uitgesproken mening hoe hun er over dachten. Nu is het vooral wachten op wat de computers laten zien, en er dan een weerberichtje in elkaar flansen. Op weer.nl bijvoorbeeld had men vandaag wel weer eens stukje mogen typen over de weersverwachting van zaterdag. Komen ze met een stukje over het Andes gebergte op de proppen wat weinig mensen boeit. Voorzichtigheid troef.
ik heb het al vaker geroepen hier dat ze alleen willen zien wat ze willen zien en dan komt de teleurstelling weer om de hoek kijken!
ze zitten al RUIM een week van te voren elkaar helemaal gek te maken met alleen in hun ogen de (positieve) kaarten.
Totaal niet realistisch.... En natuurlijk is er een kleine kans dat alles op zijn plek valt maar het realisme ontbreekt hier echter wel!!!
Mensen hier moeten denk ik wat meer naar Callie zijn berichten kijken, hij verwoord het mijn inziens perfect en lees dan ook niet alleen het positieve
ik ben het met je eens sepp. iedereen zit het einde van de pluim de goede kant op te kijken, maar het einde van de pluim kan je net zo goed afknippen in nederland. de waarde is gewoon 0,0 op het eind.
Een spannend weekje !Eergisteren suggereerde ik dat het misschien verstandig zou zijn om een mate van terughoudend optimisme aan te houden..
Nu twee dagen later denk ik nog steeds dat de verwachtingen op scherp staan. Dit gaat echt een typisch gevalletje "net niet"of "net wel"worden..en pas in 2015 serieuzer kansen op doorzettende winter..
laatste (en goede) sneeuwkaart. overal sneeuw in europa behalve in w-europa en gb. niks nieuw onder de zon.
(mondje dicht tegen de sneeuwgekkies). Je kiest het meest winterloze model. Maar uiteraard kan ook deze optie uitkomen. We gaan het mee maken.
laatste (en goede) sneeuwkaart. overal sneeuw in europa behalve in w-europa en gb. niks nieuw onder de zon.
(mondje dicht tegen de sneeuwgekkies).
Goede sneeuwkaart? Een kaart die het weer zou moeten voorspellen voor dik volgende week, en we kunnen het weer voor zaterdag al niet goed zien...Het is niet omdat jij geen wintergek bent dat je daarom je anti- winter moet verkondigen, alles laat zien op een kouder verloop van het einde jaar, en ik hoop dat het bakken sneeuwt zaterdag. Niet omdat ik er gek van ben, gewoon omdat het realistisch is.