Ik wil komende winter een reis maken door Lapland van enkele weken. Zijn er hier mensen die nog tips hebben waar ik zeker heen moet gaan en eventuele tips over kledij? Mijn verblijf zal ongeveer 2 a 3 weken in beslag nemen. Vanaf laatste week 2012 tot ongeveer 1 a 2 weken in 2013.
Bij voorbaat dank.
Gr
Maurice
Mijn chase gebied: Arnhem-midden Limburg en van Den Bosch tot Kleve/Emmerich/Goch en verder Duitsland in.
Mijn chase gebied: Arnhem-midden Limburg en van Den Bosch tot Kleve/Emmerich/Goch en verder Duitsland in.
Via de ANWB ledensite heb ik een mooie 8-daagse(goed geregelde) reis geboekt naar Fins-Lapland, het dorpje Salla. Dit ligt aan de Russische grens en boven de poolcirkel.
Dan kan eindelijk het avontuur beginnen. Ik droom er zelfs over, dus geeft aan hoeveel zin ik erin heb.
Ik heb een geweldige week gehad met temperaturen soms tussen de -20 en -30. Erg koud dus, maar wel echt awesome, erg cool om mee te maken.
Berichten samengevoegd door Marga | Gewijzigd: 12 februari 2013, 23:17 uur, door Metalmozes
Edit Marga: Heb ik al voor je gedaan Volgens mij heb ik ze allemaal
Hartelijk bedankt
13 januari ben ik via Schiphol naar Kuusamo gereisd vanwaar ik de bus nam naar Salla (Sallatunturi) in Fins-Lapland. Daar aangekomen lag de temperatuur rond -10.
Maandagavond t/m donderdagavond heb ik van het noorderlicht kunnen genieten, de overige dagen was het bewolkt en helemaal niets te zien.
Vooral maandagavond en woensdagavond waren zeer spectaculair. Heb ongeveer 600 foto's gemaakt, waarvan +/- 80 van het noorderlicht.
Ik gebruikte hiervoor een Nikon D3000 met objectief 18-55 mm. Sluitertijd 20-30 seconden en de laagste F-stand. | Gewijzigd: 6 februari 2013, 17:43 uur, door Metalmozes
Wel een minpuntje is dat de foto's niet scherp zijn(waarschijnlijk had je de lens niet naar oneindig gedraaid), maar het gevoel dat je hebt als je HET ziet is niet met een foto vast te leggen!
Ik ben echt blij voor je dat je het hebt mogen meemaken!