Hirlam:
Bron: ©KNMI
WRF:
Bron: ©modellzentrale | Gewijzigd: 21 juni 2012, 07:33 uur, door Bart Standaert
zal dat de temperatuur niet drukken?
Update: in die delen die ik op noem kan uiteraad al onweer opzitten
Ik zie het ja. Maar die venijnige staart boven Frankrijk met dat rood lijkt wel Z/N over NL trekken. Misschien lost het nog op. De zon breepkt hier trouwens weer door
| Gewijzigd: 21 juni 2012, 08:29 uur, door Poider
klik hier http://www.onweer-online.nl/forum/topic/34379/onweerskansen-21-juni-2012/356094/
| Gewijzigd: 21 juni 2012, 08:33 uur, door Pgs3000
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Ik ook, we rijden vanmiddag rond 1 uur aan, en kijken dan wel of t te druk is om meteen naar de camping te gaan, anders blijven we bij de auto en wachten we het noodweer af.
Mijn chase gebied: Arnhem-midden Limburg en van Den Bosch tot Kleve/Emmerich/Goch en verder Duitsland in.
Ik ook, we rijden vanmiddag rond 1 uur aan, en kijken dan wel of t te druk is om meteen naar de camping te gaan, anders blijven we bij de auto en wachten we het noodweer af. we wachten maar af.
Ik verwacht eigenlijk het tot nu toe bekende patroon, namelijk zwaar spektakelweer met overlast op lokaal niveau, gewoon zwaar (maar niet ongewoon voor een normale onweersbui) weer op meer plekken en genoeg plekken waar het allemaal wel meevalt, Kortom, de kans dat er juist in Mol niks gebeurt of dat het bij die ene bui blijft waar je als festivalbezoeker gewoon tegen moet kunnen (jullie zijn toch geen watjes!!) is zeker aanwezig!
Aan de andere kant hangt op de 18Z kaart de hoogste "CAPE-bel" precies boven graspop. Even geen lawaai maken dan om te voorkomen dat het geluid de boel triggert. Wel link, om juist voor "metal" in een open veld te gaan staan bij onweer.
(Maar met name deze CAPE kaart verandert zo vaak en zo opvallend dat ik er nog niet zeker van ben dat deze 00Z run de uiteindelije situatie benadert) | Gewijzigd: 21 juni 2012, 09:52 uur, door jcroon
Het is hier ook koud trouwens. Waar blijft dat warmtefront?
Volgens Meteo Spijkenisse is het hier toch nog 20°C, al ziet het er inderdaad wel grauw uit. Maar ik begreep dat we de zon nog wel te zien krijgen (tussen de wolken door dan).
Lijkt me toch niet gunstig voor mooie luchten/onweer...
Dat komt vast wel goed vanavond. Als de wind zo blijft zal het front wel binnen komen rollen wat ook mooie plaatjes op kan leveren. Wanneer een warmtefront naderd vertraagd de boel toch tijdelijk (stilte voor de storm)?
Ik ook, we rijden vanmiddag rond 1 uur aan, en kijken dan wel of t te druk is om meteen naar de camping te gaan, anders blijven we bij de auto en wachten we het noodweer af. we wachten maar af. ...
Het festival start eigenlijk pas vrijdagmiddag. Maar Donderdagmiddag is de camping al los en voor ons is het traditie om de metal top 100 bij te wonen in 1 van die tenten savonds aldaar.
Maar goed, we kijken het wel ff aan, misschien valt het nog mee Schuilen in de auto lijkt me nu het meest voor de hand liggende. Je kunt het festivalterrein nog niet op en voor de ingang zijn weinig goede schuil mogelijkheden. Allemaal bedrijven daar.. maja... die zijn meestens dicht.
Edit Sanwa: Citaat ingekort
| Gewijzigd: 21 juni 2012, 12:23 uur, door Sanwa
Mijn chase gebied: Arnhem-midden Limburg en van Den Bosch tot Kleve/Emmerich/Goch en verder Duitsland in.
http://www.meteo-info.be/nl/weer/weer-voor-professionals/stromingsfilm/belgie.html
Wolken- en neerslagfilmpje:
http://www.meteo-info.be/nl/weer/weer-voor-professionals/wolken-en-neerslag/belgie.html
Onweersdagen: 0