Hier in Groningen 7 bft met vlagen 9 bft, op de fiets stond ik met regelmatig abrupt stil...
Na de passage van het buienfront rond 3/4 uur vannacht ik het bij vlagen minder hard gaan waaien, windstoten kunnen soms nog wel heel erg veradelijk zijn.
Straks richting de dijk om het hoog water te spotten
Onweer dagen 2012: 1 !
Omscrhijving van windrkacht 7 op wikipedia:
Het hoogwater is aanleiding om evacuatie te overwegen van het bedrijventerrein polder Nieuwland op de grens van Papendrecht en Alblasserdam. De ontwikkelingen worden van uur tot uur gevolgd.
Vanmorgen zijn de gemeentelijke beleidsteams van Papendrecht en Alblasserdam gezamenlijk bijeen geweest om de situatie te beoordelen en hebben besloten tot een vooraankondiging van mogelijke evacuatie. De beleidsteams monitoren de situatie.
Wanneer de veiligheid van de kade rond polder Nieuwland niet langer gegarandeerd kan worden, zal tot evacuatie van het gebied worden overgegaan.
Wij vragen u na te denken over de voorbereiding op een eventuele evacuatie en over de mogelijke verwijdering van milieubelastende materialen.
Voor vragen kunt u terecht op telefoonnummer (078) 635 55 39 of mailen met voorlichting@rcc.vrzhz.nl. U kunt informatie ook volgen op www.alblasserdam.nl of www.papendrecht.nl.
Met vriendelijke groet,
Burgemeester gemeente Alblasserdam
Burgemeester gemeente Papendrecht
B. Blase
C.J.M. de Bruin | Gewijzigd: 5 januari 2012, 13:42 uur, door MarkNL
Richting: NW
Snelheid: 25.7 km/u Windkracht: 4 Bft
Gemiddeld: 55.4 km/u Windkracht: 7 Bft
Vlagen (gust): 66.0 km/u Windkracht: 8 Bft
Max vandaag: 85.3 km/u Windkracht: 9 Bft
Max gisteren: 64.4 km/u Windkracht: 8 Bft
Jaarmax: 85.3 km/u Windkracht: 9 Bft
Heb geen weerstation, dus weet niet hoe hard, maar hard was ie!
Zelfs zo hard dat de tuintafel (stond beschut tussen 2 muren!!!) een eind verderop ligt, zie ik nu pas.
Mwaaa,zelfde hier,rand van mijn tuintafel hierdoor afgebroken
Heb een koe, (polyester ) die staat al weken ongeroerd bij de voordeur,en die vloog door de lucht en
is jammer genoeg gebarsten en onze paardetrailer staat 10 m.verderop tegen het hek | Gewijzigd: 5 januari 2012, 12:44 uur, door albalinda
Heb een koe, (polyester ) die staat al weken ongeroerd bij de voordeur,en die vloog door de lucht en
is jammer genoeg gebarsten en onze paardetrailer staat 10 m.verderop tegen het hek
Offtopic: mijn tuintafel was al kapot. Precies op de dag dat we m 12,5 jaar hadden (12,5 jarige trouwdag) is ie omgewaaid en is er een stuk afgebroken.
ontopic: balen dat die harde wind zoveel schade aan kan richten ook he?
Vlieland is afgesloten van de buitenwereld. Er varen geen boten van en naar het waddeneiland. De twee supermarkten, hotels en restaurants op het eiland krijgen daarom geen nieuwe voorraad aangeleverd. Tot lege schappen leidt dit niet, zegt burgemeester Yorick Haan. Voor noodgevallen staat er een reddingsboot klaar die mensen naar de wal kan brengen. Het zeewater staat volgens de burgemeester zo hoog dat de boot dwars over de zandbanken zou kunnen varen. | Gewijzigd: 5 januari 2012, 13:31 uur, door op bijna 53 graden NB