edit: begint hier nu ook keihard te hagelen. | Gewijzigd: 5 januari 2012, 10:17 uur, door Sa'ke
Hopen dat ik meer geluk heb, ik ga nu richting de paarden.
Hier iedere keer matige wind, blauwe lucht met schapenwolkjes (ow... valt mee dat weer) , om vervolgens compleet grijs te trekken, te hozen en bomen horizontaal te trekken. (goed.. ik wacht toch nog maar ff )
"Andrea", de tweede zware stormdepressie van het nieuwe jaar, heeft in het noordwesten en westen van Europa al flink huisgehouden. Woensdagavond en tijdens de afgelopen nacht schoot de wind in High Bradfield vlakbij de Noord-Engelse stad Sheffield uit tot 150 km/uur. In Wales werd Capel Curig getroffen door een 'schuiver' van 140 km/uur en ving Lake Vyrnwy 39 mm hemelwater op. In het Beierse Wettersteingebergte zijn bovenop de Zugspitze (2962 meter) tot vanochtend 7 uur rukwinden van 176 km/uur gemeten, gevolgd door de Brocken in de Harz met 163 km/uur. In de Duitse Bocht noteerde Helgoland-Oberland vlagen van 126 km/uur. Orkaanwinden ook in Zwitserland: in de Appenzeller Alpen registreerde de Säntis (2502 meter boven NAP) uitschieters tot 163 km/uur en op de Pilatus, de huisberg van Luzern, werd een topsnelheid van 158 km/uur bereikt. Mont Aigoual, een berg in de Franse Cevennen (departement Gard) ging met een windstoot van 150 km/uur aan de haal.
zie ook op dit forum: http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...0370&st=100
Sat geeft mooi de depressie te zien net Noordelijk van NL
http://www.sat24.com/?ir=true | Gewijzigd: 5 januari 2012, 11:13 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Alleen jammer dat ie net het hek van het speelveld (dierenpension) heeft geraakt
Maar goed, de hondjes gaan toch niet naar buiten momenteel. Te gevaarlijk met rondvliegende takken.
Mijn onderschrift gaat vandaag niet op, voel me net Einstein | Gewijzigd: 5 januari 2012, 11:14 uur, door Drentschehoeve
Neerslag was 6,20 mm in dat uur.
Overal staat hier enorm veel water en op wat omgewaaide bomen na is de meeste schade hier in de omgeving aangericht door blikseminslag ( her en der woningbranden ).
mooi om het front visueel te zien passeren met de heldere blauwe lucht daarachter. Inmiddels is het weer grijs en af en toe wat sterke windvlagen.
jullie kennen toch wel storm van dichtbij he ?
ik woon in Maastricht en sta soms met verbijstering dit te lezen,en denk ik hoezo storm Is hier geen storm maar windvlagen
en windstoten die soms hevig zijn.
Geld een Strom aleen voor noord Nederland en West nederland ? en niet voor zuidoost binneland ?
Ik vraag dit ook omdat ik graag verschil wil weten tussen die storm uit 1990 die wel in zuidoosten storm gaf en waarom deze alleen aan de Kust doordendert ?
jullie kennen toch wel storm van dichtbij he ?
ik woon in Maastricht en sta soms met verbijstering dit te lezen,en denk ik hoezo storm Is hier geen storm maar windvlagen
en windstoten die soms hevig zijn.
Geld een Strom aleen voor noord Nederland en West nederland ? en niet voor zuidoost binneland ?
Ik vraag dit ook omdat ik graag verschil wil weten tussen die storm uit 1990 die wel in zuidoosten storm gaf en waarom deze alleen aan de Kust doordendert ?
Haarlem licht vrij dicht tegen de kust(20a25km), maar valt allemaal reuze mee hier, zoals ik eerder zij eergister was meer wind en zwaarder van karrakter.
Is bij mijn werk ik ben benieuwd
Edit Marga: Heb je een bron voor mij? | Gewijzigd: 5 januari 2012, 11:48 uur, door Marga