In het verdere verloop zien we dat het Atlantische hogedrukgebied opnieuw richting west en centraal Europa doorschuift, een herhaling van zetten dus. De temperaturen stijgen weer iets en komen uit op een voor de tijd van het jaar normaal niveau. Ook op de langere termijn lijkt het patroon van de meanderende zonale (west) stroming aan te houden. Een overgang naar klassiek winterweer met vorst tot in het laagland lijkt ook dan niet aan de orde. Toch moeten we de ontwikkelingen in het stromingspatroon goed in de gaten houden. Het zal niet de eerste keer zijn dat een schijnbaar vastgeroeste westcirculatie vrij snel evolueert in een winterse constellatie
In het verdere verloop zien we dat het Atlantische hogedrukgebied opnieuw richting west en centraal Europa doorschuift, een herhaling van zetten dus. De temperaturen stijgen weer iets en komen uit op een voor de tijd van het jaar normaal niveau. Ook op de langere termijn lijkt het patroon van de meanderende zonale (west) stroming aan te houden. Een overgang naar klassiek winterweer met vorst tot in het laagland lijkt ook dan niet aan de orde. Toch moeten we de ontwikkelingen in het stromingspatroon goed in de gaten houden. Het zal niet de eerste keer zijn dat een schijnbaar vastgeroeste westcirculatie vrij snel evolueert in een winterse constellatie
Voorlopig dus nog geen winterweer. Jammer. Had gehoopt dat de modellen nu toch wel met iets zouden komen. Verre van dat. Koude prik rond oud en nieuw is ook zo goed als weg.
Verhaaltje erbij van Dennis Wilt:
http://www.boerenbusiness.nl/weer
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
http://www.boerenbusiness.nl/weer
LOL dat is een andere... Jordy Bloem
Nee hoor Jan, dat is toch wel echt Dennis. Heb je het filmpje wel geklikt?
Hij woont hier trouwens in de buurt (Borne) en verschijnt af en toe ook wel eens op RTV-Oost.
Denk dat het weinig winterpret wordt deze winter. Wellicht eind januari een vriesprikje.
Dat hele horrorscenario is 180 graden omgedraaid en lacht ons nu vierkant uit.
Jup, het lijkt wel of moeder natuur er alles aan doet om het horrorscenario totaal NIET uit te laten komen. Hopelijk veranderd dat nog, maar als ik zo de lange termijn verwachting kijk, gaat dat in Januari ook niet echt gebeuren, met misschien een prikje hier en daar.... Februari, iemand?
Maaaar ik heb deze temperaturen volgens mij nog niet 1 keer gezien op de kaarten deze winter ( vanaf 1 dec)
( -20 en -30 in Rusland)
Ach het rommelt
| Gewijzigd: 23 december 2011, 20:37 uur, door Callie-P
Maaaar ik heb deze temperaturen volgens mij nog niet 1 keer gezien op de kaarten deze winter ( vanaf 1 dec)
( -20 en -30 in Rusland)
Ach het rommelt
Ja maar niet koud in nederland?
Dr zal toch eerst ergens een koude reservoir moeten komen ergens eer we een betere kans maken. Dat de rus nu ook eindelijk ook kouder wordt kan op den duur in ons voordeel gaan werken. | Gewijzigd: 23 december 2011, 20:58 uur, door zwoof