Zijn inderdaad interessante ontwikkelingen momenteel hoog in de stratosfeer. Had hier al eerder een link gepost naar een discussieforum waar je ook veel informatie kunt vinden over dit fenomeen. Is wel Engelstalig.
http://forum.netweather.tv/topic/71340-str...watch-20112012/
Goei vraag, ik denk altijd koud.. maar weetniet.. Is te zien wat de temps zijn enzo, moest het koud genoeg zijn en temps in hoogte goed zijn, is er zeker kans op sneeuw! die op 0m blijft liggen.
Maar ik weet het antwoord NIET op jouwn vraag
Sterkste Polarwribel seit 1948
Kijk dat zijn duidelijke berichten en VERWACHTINGEN. Want was het niet Johan die een verandering zo rond de 23.e van deze maand VERWACHTTE van een geleidelijke opwarmen van de stratosfeer.
Die VERWACHTING is dus nu weer weggepoetst en zwijmelen en zweten we richting half januari.
Ook dat is een VERWACHTING net zo als ik niet meer dan 20 helmannen VERWACHT voor het westen deze winter.
Die VERWACHTING is dus nu weer weggepoetst en zwijmelen en zweten we richting half januari.
Er is helemaal niks weggepoetst. Er zijn steeds meer aanwijzingen dat die opwarming op 1 hpa lijkt door te zetten naar lagere delen van de stratosfeer. Dit kan een langdurig proces worden voordat dit de troposfeer bereikt, het blijft dan wel de vraag wat dit uiteindelijk zal opleveren.
Ik vind het jammer want een witte koude kerst is toch meer kerstgevoel dan temperaturen van 10 graden met een zonnetje (nu moet ik zeggen dat als de zon maar schijnt dat het ook niet zo erg is )
*EDIT
als ik het helemaal mis heb wat betreft dat er voorlopig nog niet koud kan worden ivm de temperaturen in rusland en scandinavie hoor ik het graag | Gewijzigd: 23 december 2011, 11:58 uur, door Roan
Het is alleen in het Duits dus mocht er behoefte aan zijn wil ik dit wel vertalen voor jullie..
Goede & interessante bijdrage Calliep, ga het zo even verder lezen!
Deze dus ook, interessant, thanx for sharing!
| Gewijzigd: 23 december 2011, 12:19 uur, door Tyshane
Sterkste Polarwribel seit 1948
Kijk dat zijn duidelijke berichten en VERWACHTINGEN. Want was het niet Johan die een verandering zo rond de 23.e van deze maand VERWACHTTE van een geleidelijke opwarmen van de stratosfeer.
Ook dat is een VERWACHTING net zo als ik niet meer dan 20 helmannen VERWACHT voor het westen deze winter.
Precies zoals Johann het ook hier doet, dus dat zijn in jou ogen geen goede verwachtingen? Zou je in het vervolg die irritante CAPS uit willen zetten als je berichten typt?
De kleuren heeft te maken met de luchtdruk, hoe meer rood, hoe hoger de luchtdruk.
Maar luchtdruk heeft niet veel te maken met temperatuur maar wel met het weer zelf. Zo is het bij hogedruk vaak mooier weer. Temperaturen kan je niet echt aflezen op deze kaart maar als je weet dat rond een hogedrukgebied de wind met wijzer mee gaat, zie je dat de aangevoerde lucht vanuit Rusland komt en dus koud is | Gewijzigd: 23 december 2011, 13:24 uur, door landerVT
Maar luchtdruk heeft niet veel te maken met temperatuur maar wel met het weer zelf. Zo is het bij hogedruk vaak mooier weer. Temperaturen kan je niet echt aflezen op deze kaart maar als je weet dat rond een hogedrukgebied de wind met wijzer mee gaat, zie je dat de aangevoerde lucht vanuit Rusland komt en dus koud is
Dus het is eigenlijk beter om 2 kaarten te posten dan toch? 1 met de wind en 1tje met de luchtdrukverschillen, want ik kan niet uit dit kaartje aflezen dat de wind vanuit het noorden komt
De witte lijnen zijn de windlijnen. Bij een hogedrukgebied met de wijzer mee, lagedrukgebied tegengesteld.