Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK; Hughes, OK; Johnston, OK; Marshall, OK; Murray, OK; Pontotoc, OK; Seminole, OK.

11 Nov 2024 13:58:50

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bay, MI; Saginaw, MI.

11 Nov 2024 04:56:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lapeer, MI; Macomb, MI; St. Clair, MI.

11 Nov 2024 01:38:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Oakland, MI.

11 Nov 2024 01:38:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Huron, MI; Lapeer, MI; Sanilac, MI; Tuscola, MI.

11 Nov 2024 01:38:53

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Gratiot, MI.

11 Nov 2024 00:12:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bay, MI; Saginaw, MI.

11 Nov 2024 00:12:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK; Hughes, OK; Johnston, OK; Marshall, OK; Murray, OK; Pontotoc, OK; Seminole, OK.

10 Nov 2024 19:52:48

9 Nov 2024 14:05:36
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Debbieke
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 december 2011, 22:33 uur | Bericht #312052
Zoals jullie gemerkt hebben was het topic even gesloten. Dit omdat wij dan makkelijker kunnen gaan vegen zonder dat er meer reacties bijkomen.

Ik wil er jullie even op duiden dat er op o-o inderdaad al geprobeerd is om 2 topics te openen, zoals iets eerder was gemeld hier. Dit draaide op niks uit, en we zijn ook niet van plan om dit nogmaals te proberen, aangezien we zeker weten dat dit ook nu terug het geval zou zijn.

Wij willen aan alle leden vragen om respectvol met elkaar om te gaan en iedereen in zijn waarde te laten. Als er iemand iets post wat jou niet zint, ga dan ook niet meteen die persoon in kwestie gaan afvallen. Wees verdraagzaam. Als er iemand toch iets ziet op het forum wat echt niet door de beugel kan, laat dit dan even weten aan een moderator, en neem niet zelf het initiatief in handen. Melden aan een moderator kan door de report-knop te gebruiken.

Ook wil ik jullie nogmaals vragen om de regels door te lezen die je vind in de onderstaande links. Want deze worden nog altijd door velen niet nageleefd. De regels zijn er niet voor niks.

De algemene regels voor o-o hier ---> http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=6758

En de regels aangaande alle discussietopics hier ---> http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=24534

Als laatste ga ik ook nog even herhalen dat alle offtopic berichten zonder pardon worden verwijderd!!

Wij danken jullie van harte voor de medewerking. | Gewijzigd: 22 december 2011, 23:00 uur, door Debbieke
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
22 december 2011, 23:07 uur | Bericht #312058
de pluim is laat vandaag!

en ik zie dat johann zich heeft uitgegraven en hij weer rondsnuffelt op dit forum

welcome back johann

edit: de pluim komt helemaal niet vanavond.

morgenochtend beter | Gewijzigd: 22 december 2011, 23:41 uur, door smoke_soldier
Life without freedom is no life at all.

weather without storms is no weather at all.
Waarom deze advertentie?
akammd
Lid
23 december 2011, 00:07 uur | Bericht #312069
Citaat van smoke_soldier, donderdag 22 december 2011, 23:07 uur edit: de pluim komt helemaal niet vanavond.

EC pluim kun je hier ook vinden:

http://www.buienradar.nl/pluim.aspx?bron=3
Eifel
Lid
23 december 2011, 01:29 uur | Bericht #311789
Citaat van arend, vrijdag 23 december 2011, 0:07 uur EC pluim kun je hier ook vinden:

buienradar is on betrouwbaar qua winter weer
Callie-P
Moderator
23 december 2011, 02:04 uur | Bericht #312073
Sterkste Polarwribel seit 1948

Jan had het er al over dat Johan met kaarten zou komen over de hogere lagen in onze atmosfeer..
Nu heb ik per toeval een zeer interessante verwachting gevonden aangaande dit onderwerp.
Het is alleen in het Duits dus mocht er behoefte aan zijn wil ik dit wel vertalen voor jullie..

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet alles hiervan begrijp maar het komt erop neer dat met de huidige omstandigheden er voorlopig ( tot half Januari) geen winter inzit en dat we doorgaan met de huidige trend ( warm, koud warm, koud enz enz . ( En naar ik begrijp zijn deze verschijnselen redelijk accuraat te voorspellen)
Ik ga me er wel meer in verdiepen maar dat gaat even duren

Let wel dit is geen standaard verwachting.. maar goed doe er je voordeel mee..en vind je het niets dan niet

dit is de link..

http://www.wzforum.de/forum2/read.php?27,2320096

Met 1 plaatje hier om je aandacht te trekken

stratosfeer.JPG | Gewijzigd: 23 december 2011, 02:11 uur, door Callie-P
pakkie
Lid
23 december 2011, 07:36 uur | Bericht #312074
Ik kwam vanmorgen terug van mijn werk,hondjes uitlaten,en ik kreeg een lente gevoel,vogeltjes fluiten,super zacht weer.
In de verste verte geen winter te bespeuren.
johnie
Lid
23 december 2011, 08:36 uur | Bericht #312079
Citaat van Jan van Ooijen, donderdag 22 december 2011, 21:43 uur Ach kom op zeg mensen, gaan we dit nu al weer oprakelen die discussie? Is ieder topic wel weer hetzelfde. Jammer dat alles maar vastgepind wordt op die horrorwinter en dat de echte verwachting teniet wordt gedaan. Dit noem ik nu een typisch gevalletje van... Lezen wat je wil lezen

Volgens mij nam jij gelijk al afstand van die horrorwinter,maar verwachtte je wel significant kouder weer vanaf half dec
Koud weer lijkt vooralsnog niet te komen.
En ben bang dat als t straks maart is dat we een zeer zachte winter bij kunnen schrijven
En dan lijkt t verhaal toch weer uit te komen.......Zeer veel koude in November in Alaska....dan hier een belachelijk zachte winter
Eifel
Lid
23 december 2011, 08:43 uur | Bericht #312080
Hier is de sneeuw bijna zo goed als weg. Vandaag weer een zware dooi dag. Is wachten tot zaterdag misschien dan nog een kansje op witte kerst.
23 december 2011, 09:11 uur | Bericht #312084
Citaat van pakkie, vrijdag 23 december 2011, 7:36 uur Ik kwam vanmorgen terug van mijn werk,hondjes uitlaten,en ik kreeg een lente gevoel,vogeltjes fluiten,super zacht weer.
In de verste verte geen winter te bespeuren.

Wilde net hetzelfde posten, het lijkt wel lente aan de vogeltjes te horen. Nadeel is wel, ik heb helemaal geen "Kerstsfeer gevoel".
Tyshane
Lid
23 december 2011, 09:44 uur | Bericht #312089
Citaat van Isabelle, vrijdag 23 december 2011, 9:11 uur Wilde net hetzelfde posten, het lijkt wel lente aan de vogeltjes te horen. Nadeel is wel, ik heb helemaal geen "Kerstsfeer gevoel".
Inderdaad zacht weer, haast 'wel lekker' te noemen, maar toch voelt het fout omdat we bijna kerst hebben inderdaad. Je zou het niet zeggen dat het bijna kerst is nee, maar we moeten dan maar niet vergeten dat het echte kerstgevoel tussen de oren zit en niets te maken heeft met wel of geen sneeuw. Al hoop ik op een vette verrassing! Haha!
Tyshane
Lid
23 december 2011, 09:47 uur | Bericht #312090
De pluimpjes, beide komen om 09:00 uur ineens?!

Amerikaans model:
gens_temppluim_06260.png

Europees model:
eps_temppluim_06260.png
Jens
Lid
23 december 2011, 09:59 uur | Bericht #312092
Citaat van Eifel, vrijdag 23 december 2011, 8:43 uur Hier is de sneeuw bijna zo goed als weg. Vandaag weer een zware dooi dag. Is wachten tot zaterdag misschien dan nog een kansje op witte kerst.
er wordt voor vannacht sneeuw verwacht in de ardennen
Tyshane
Lid
23 december 2011, 10:15 uur | Bericht #312097
En een behoorlijk neerslagsignaal voor vannacht!

Europees model:
eps_neerslagpluim_06260.png

Amerikaans model:
gens_neerslagpluim_06260.png
jcroon
Lid
23 december 2011, 10:32 uur | Bericht #312100
Citaat van Basxt, donderdag 22 december 2011, 20:38 uur Nou ik kan me echt heel goed herinneren dat er een topic of site was waar stond: Horrorwinter opkomst Het wordt HEEEL koud.
Topics waren met een disclaimer die zich laat vertalen met "het kan vriezen en kan dooien".
Voorbeeld:
Tip: Ga geen waarde hechten aan lange termijn verwachtingen! Dit is een momentopname en we weten allemaal hoe dat kan gaan.

Er waren echter inderdaad sites die het zeker wisten, van die erkende weersites als "ad.nl", "geenstijl.nl".
En wat duitse sites.....
Bibber-alarm
wetter.net hield nog een beetje een slag om de arm (witte kerst lage landen 40% kans) en da's wat mij betreft dik in orde dus die kunnen nog gelijk krijgen (sterker nog, dus ook één van de bureaus die voor een strengere winter zou gaan gaf een witte kerst dus niet zo'n grote kans!!) | Gewijzigd: 23 december 2011, 10:35 uur, door jcroon
akammd
Lid
23 december 2011, 10:46 uur | Bericht #312101
Citaat van Eifel, vrijdag 23 december 2011, 1:29 uur buienradar is on betrouwbaar qua winter weer

Voor de mensen die er wel iets van begrijpen: mocht er een storing zijn bij weerplaza betreffende de ECMWF pluimen, vormt buienradar mogelijk een alternatief om deze alsnog te kunnen bekijken. Het leuke is dat daar ook nog wat extra pluimen worden vertoond bijvoorbeeld max temp, min temp en neerslagsoort.

BacciB
Lid
23 december 2011, 10:46 uur | Bericht #312102
Hier wordt je toch niet vrolijk van, we kunnen maar beter een tijdje het weer met rust laten en over een paar dagen terugkomen totdat er echt duidelijkheid is.
It's time to snow!
holshof
Lid
23 december 2011, 10:52 uur | Bericht #312104
Hieronder een stukje tekst uit de aanloop naar de winter van 1985 uit het dagboek van Cees van Zwieten. Het hele verloop is te lezen op: http://www.schaats-en-skate.nl/cees/1985.htm (of zoek op: Cees van Zwieten schaats en skate)

De aanloop naar deze winter bleek een depressie bij Schotland te zijn die een aantal processen in gang heeft gezet die eigenlijk op dat moment helemaal niet zichtbaar waren op de kaarten. Dit blijkt ook uit de commentaren van de dienstdoende weerman van destijds. Interessant stukje weerhistorie en leuk om te lezen. Ook kerstmis 1984 en O/N was (te) warm, nat saai en groen, tot "de overval" gepleegd werd.

De jaarwisseling verloopt bij ons met nat en winderig weer. Uit alles blijkt, dat de ontwikkelingen vandaag sneller zijn gegaan dan verwacht. De depressie die vannacht bij Schotland is ontstaan, trekt ondanks de aanwezigheid van een hogedrukgebied boven Europa over de Noordzee naar het zuidzuidoosten. Wat een onverwachte dynamiek! Achteraf is goed te zien, hoe dat op de weerkaart plaats grijpt. Het hogedrukgebied boven Europa wordt aldaar versneld afgebroken. De kern trekt zich terug naar het zeegebied ten westen van Bretagne. Maar nog iets : alsof het uit Europa werd weggedrukt en een nieuwe uitweg zoekt, breidt het hogedrukgebied zich snel in de richting van IJsland uit en gaat contact maken met het hogedrukgebied in de poolstreken. De oude depresie ligt nog steeds bij zuid Groenland. Een andere, kleine depressie trekt het noorden van Rusland binnen en neemt een hoeveelheid zeer koude lucht mee in de richting van noord Scandinavië en noord Rusland. Thialf op oorlogspad!

PS: zag ik geen venijnig hogedrukgebiedje in een van de GFS runs bij Schotland verschijnen ??

23 december 2011, 10:58 uur | Bericht #312106
Citaat van Rayonhoofd, vrijdag 23 december 2011, 10:52 uur TEKST

He een Enschedeër !

Weerplaza laat ook kansen onder de 20% zien voor vorst. In ieder geval voor het oosten dan. | Gewijzigd: 23 december 2011, 10:59 uur, door reedtimmer
Liefhebber van -30°C, +30°C, 50 cm sneeuw, zeer zware regenval, zeer zwaar onweer, grote hagelstenen, zeer zware storm..... Kortom alles wat extreem is!
zwoof
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
23 december 2011, 11:04 uur | Bericht #312107
Pluim van deze ochtend

https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
goran23
Lid
23 december 2011, 11:06 uur | Bericht #312108
Betekent deze kaart nou warm of koud weer

Rtavn3241.png
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
10 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 10 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.879 topics, welke bij elkaar 448.471 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
10 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 34 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 34, lezen 8 mensen het topic "Winterdiscussie topic 2011/2012 deel 8".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden