Ik wil er jullie even op duiden dat er op o-o inderdaad al geprobeerd is om 2 topics te openen, zoals iets eerder was gemeld hier. Dit draaide op niks uit, en we zijn ook niet van plan om dit nogmaals te proberen, aangezien we zeker weten dat dit ook nu terug het geval zou zijn.
Wij willen aan alle leden vragen om respectvol met elkaar om te gaan en iedereen in zijn waarde te laten. Als er iemand iets post wat jou niet zint, ga dan ook niet meteen die persoon in kwestie gaan afvallen. Wees verdraagzaam. Als er iemand toch iets ziet op het forum wat echt niet door de beugel kan, laat dit dan even weten aan een moderator, en neem niet zelf het initiatief in handen. Melden aan een moderator kan door de report-knop te gebruiken.
Ook wil ik jullie nogmaals vragen om de regels door te lezen die je vind in de onderstaande links. Want deze worden nog altijd door velen niet nageleefd. De regels zijn er niet voor niks.
De algemene regels voor o-o hier ---> http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=6758
En de regels aangaande alle discussietopics hier ---> http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=24534
Als laatste ga ik ook nog even herhalen dat alle offtopic berichten zonder pardon worden verwijderd!!
Wij danken jullie van harte voor de medewerking. | Gewijzigd: 22 december 2011, 23:00 uur, door Debbieke
Onweersdagen: 0
en ik zie dat johann zich heeft uitgegraven en hij weer rondsnuffelt op dit forum
welcome back johann
edit: de pluim komt helemaal niet vanavond.
morgenochtend beter | Gewijzigd: 22 december 2011, 23:41 uur, door smoke_soldier
weather without storms is no weather at all.
EC pluim kun je hier ook vinden:
http://www.buienradar.nl/pluim.aspx?bron=3
buienradar is on betrouwbaar qua winter weer
Jan had het er al over dat Johan met kaarten zou komen over de hogere lagen in onze atmosfeer..
Nu heb ik per toeval een zeer interessante verwachting gevonden aangaande dit onderwerp.
Het is alleen in het Duits dus mocht er behoefte aan zijn wil ik dit wel vertalen voor jullie..
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet alles hiervan begrijp maar het komt erop neer dat met de huidige omstandigheden er voorlopig ( tot half Januari) geen winter inzit en dat we doorgaan met de huidige trend ( warm, koud warm, koud enz enz . ( En naar ik begrijp zijn deze verschijnselen redelijk accuraat te voorspellen)
Ik ga me er wel meer in verdiepen maar dat gaat even duren
Let wel dit is geen standaard verwachting.. maar goed doe er je voordeel mee..en vind je het niets dan niet
dit is de link..
http://www.wzforum.de/forum2/read.php?27,2320096
Met 1 plaatje hier om je aandacht te trekken
| Gewijzigd: 23 december 2011, 02:11 uur, door Callie-P
Volgens mij nam jij gelijk al afstand van die horrorwinter,maar verwachtte je wel significant kouder weer vanaf half dec
Koud weer lijkt vooralsnog niet te komen.
En ben bang dat als t straks maart is dat we een zeer zachte winter bij kunnen schrijven
En dan lijkt t verhaal toch weer uit te komen.......Zeer veel koude in November in Alaska....dan hier een belachelijk zachte winter
In de verste verte geen winter te bespeuren.
Wilde net hetzelfde posten, het lijkt wel lente aan de vogeltjes te horen. Nadeel is wel, ik heb helemaal geen "Kerstsfeer gevoel".
Inderdaad zacht weer, haast 'wel lekker' te noemen, maar toch voelt het fout omdat we bijna kerst hebben inderdaad. Je zou het niet zeggen dat het bijna kerst is nee, maar we moeten dan maar niet vergeten dat het echte kerstgevoel tussen de oren zit en niets te maken heeft met wel of geen sneeuw. Al hoop ik op een vette verrassing! Haha!
er wordt voor vannacht sneeuw verwacht in de ardennen
Topics waren met een disclaimer die zich laat vertalen met "het kan vriezen en kan dooien".
Voorbeeld:
Er waren echter inderdaad sites die het zeker wisten, van die erkende weersites als "ad.nl", "geenstijl.nl".
En wat duitse sites.....
Bibber-alarm
wetter.net hield nog een beetje een slag om de arm (witte kerst lage landen 40% kans) en da's wat mij betreft dik in orde dus die kunnen nog gelijk krijgen (sterker nog, dus ook één van de bureaus die voor een strengere winter zou gaan gaf een witte kerst dus niet zo'n grote kans!!) | Gewijzigd: 23 december 2011, 10:35 uur, door jcroon
Voor de mensen die er wel iets van begrijpen: mocht er een storing zijn bij weerplaza betreffende de ECMWF pluimen, vormt buienradar mogelijk een alternatief om deze alsnog te kunnen bekijken. Het leuke is dat daar ook nog wat extra pluimen worden vertoond bijvoorbeeld max temp, min temp en neerslagsoort.
De aanloop naar deze winter bleek een depressie bij Schotland te zijn die een aantal processen in gang heeft gezet die eigenlijk op dat moment helemaal niet zichtbaar waren op de kaarten. Dit blijkt ook uit de commentaren van de dienstdoende weerman van destijds. Interessant stukje weerhistorie en leuk om te lezen. Ook kerstmis 1984 en O/N was (te) warm, nat saai en groen, tot "de overval" gepleegd werd.
De jaarwisseling verloopt bij ons met nat en winderig weer. Uit alles blijkt, dat de ontwikkelingen vandaag sneller zijn gegaan dan verwacht. De depressie die vannacht bij Schotland is ontstaan, trekt ondanks de aanwezigheid van een hogedrukgebied boven Europa over de Noordzee naar het zuidzuidoosten. Wat een onverwachte dynamiek! Achteraf is goed te zien, hoe dat op de weerkaart plaats grijpt. Het hogedrukgebied boven Europa wordt aldaar versneld afgebroken. De kern trekt zich terug naar het zeegebied ten westen van Bretagne. Maar nog iets : alsof het uit Europa werd weggedrukt en een nieuwe uitweg zoekt, breidt het hogedrukgebied zich snel in de richting van IJsland uit en gaat contact maken met het hogedrukgebied in de poolstreken. De oude depresie ligt nog steeds bij zuid Groenland. Een andere, kleine depressie trekt het noorden van Rusland binnen en neemt een hoeveelheid zeer koude lucht mee in de richting van noord Scandinavië en noord Rusland. Thialf op oorlogspad!
PS: zag ik geen venijnig hogedrukgebiedje in een van de GFS runs bij Schotland verschijnen ??
He een Enschedeër !
Weerplaza laat ook kansen onder de 20% zien voor vorst. In ieder geval voor het oosten dan. | Gewijzigd: 23 december 2011, 10:59 uur, door reedtimmer