check gewoon de pluim, meer ken je niet doen lijkt me
zolang het maar droog blijft en minimum aan wind staat!
weather without storms is no weather at all.
Zoiets dus, een stukje uit mijn langere video tussen Malmedy en Botrange :
(filmdatum 18 december 2011)
Ja Eifel op zo'n momenten ben ik wel eens jaloers op je , dit was waarschijnlijk dicht bij je in de buurt...
Het stukje Malmedy en Botrange is zeker gaaf om door te rijden zeker met sneeuw val. Dat stukje rij ik 5 keer per week met de auto. Mooi filmpje trouwens is weer eens wat anders dan er zelf door heen te rijden
zucht leest er nou echt niemand... snik, snik...
ik ben en stille genieter!! lees altijd alles. ben ook altijd online hiero!! is het niet met mijn laptop na 1800 danwel tijdens het werk.
de 12h run liet veel regen zien op 31 december dus natte boel..
de 18h run laat nu zien dat we onder het hoog zitten dus droog...
kortom.. uitspraken over wat het weer met o/n gaat doen kunnen nu echt niet gemaakt worden..
ja prikje, maar LT is nie betrouwbaar, dus kan altijd een start zijn van koude inval...
en trouwens
Eventjes tussen haakjes
Lekker "koud" he deze nacht in weste van belgie vooral
| Gewijzigd: 22 december 2011, 00:08 uur, door Gilleeesss
Eigenlijk wat ik eerder al schreef .. de week na kerst wordt het frisser.. maar kijk maar eens verder, de temperaturen gaan dan weer gestadig omhoog.. de 18h run is iets beter dan de 12h run maar in de grote lijnen nog steeds geen winter..
sorry..
p.s. als je zo een pluim bekijkt, baseer je conclusie dan niet op een paar lijntjes die laag zitten..de pluim wordt opgebouwd uit 50 berekeningen en zoals je hieronder ziet is er een zeer grote onzekerheid over de temperaturen boven nul ( richting de 10 of richting de nul) en er is wat meer zekerheid dat de kans dat de temperatuur onder nul komt is zeer gering is ( bijna geen leden)
nog even een kleine reactie op eifel hieronder.. als je 30 cm hebt liggen en het wordt niet te gek met de temperaturen bij jullie zou je zomaar toch nog iets wittigs kunnen hebben liggen met kerst..
| Gewijzigd: 22 december 2011, 00:17 uur, door Callie-P
Lekker "koud" he deze nacht in weste van belgie vooral
Dat mag hoor daar. Hier is het gewoon -1 . Morgen overdag gaan word het hier ook 7 +. Jammer van het sneeuw dek.
ja jammer:o.. en van die pluimen daar calliep.. Ik kijk ook wel als er veel leden voor hetzelfde gaan. rond 29-30dec gaan de meeste leden voor 'een-bijna-ijsdag' | Gewijzigd: 22 december 2011, 00:17 uur, door Gilleeesss
Het kan zeker fris zijn die dag... maar zoals ik ook al schreef over o/n.. de kleinste verandering heeft grote gevolgen voor het weer.. en in zo een situatie zitten we nu, bovendien is dit maar een prikje want de temps gaan zoals de kaarten het nu verwachten gewoon omhoog..
Hoe dan ook volgende week is gewoon een leuke week omdat het iets meer winterig wordt ( kan worden) ( zie mijn post op pagina 45)..Wie weet heeft Johan morgen wel iets leuks te vertellen over onze hoogste luchtlagen en gaan de kaarten radicaal veranderen.. | Gewijzigd: 22 december 2011, 00:33 uur, door Callie-P
Koude inval? Het is wel erg triest gesteld met de winter als we mogelijk een graadje nachtvorst (wat mogelijk is van september t/m mei) al een koude inval noemen...
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Op termijn "lijkt" er iets leuks te ontstaan maar dag na dag schuift het vooruit en komt er niets van terecht.
Ik had de hoop dat er na de aangekondigde stormen het een en ander zou veranderen. Helaas is dat er niet van gekomen.
@Calliep, mooi stukje wat duidelijk geschreven is! Kunnen sommige mensen die menen verstand te hebben van het weer een voorbeeld aan nemen.
Hier een mooie livestream alvast.
http://www.inspiredbyiceland.com/icelandlive/#blaa-lonid | Gewijzigd: 22 december 2011, 05:58 uur, door arrieknarrie