hopen dus dat het -10 is die nacht,anders ben ik de sigaar.
Hoezo niet de sigaar bij -10???? we rekenen op je.... IJzel of sneeuwstorm mag ook, alleen bij grote hagel krijg je dispensatie...
Maar de echte dip zit rond 28/29 dec. Maar eigenlijk denk ik dat het vroeg te ver weg is om nu al over net boven of net onder nul te gaan praten.
Voor een bak LaChouffe wil ik ook wel even uit de auto stappen en onhandig doen voor een foto....
Rochefort 8 of 10 ook trouwens... | Gewijzigd: 21 december 2011, 15:57 uur, door jcroon
Stukje Johann
dit zijn de nacht en max temps van 30 december
Dit ziet er al beter uit als wat we nu hebben hoor.... Mag hopen dat het waarheid wordt of liever.... nog iets kouder | Gewijzigd: 21 december 2011, 16:26 uur, door MarkNL
weinig neerslag in de buurt en als er neerslag valt zal het wel om sneeuw gaan
maar ja we weten dat de modellen af en toe wel eens met leuke kaarten komen maar de volgende run weer helemaal verdwenen kunnen zijn..
Citaat van goka23, woensdag 21 december 2011, 15:55 uur De laatste dagen is weer duidelijk geworden dat de waarde van de Uitvoer niet automatisch toeneemt met het voortschrijden van de tijd. Tot en met een dag of 5-7 geleden leek de Uitvoer te kiezen voor een scenario met overwegende hogedruk juist voor de Kerst.
Zou je misschien de bron willen vermelden? Behalve als het je eigen stukje is natuurlijk!
Zou je misschien de bron willen vermelden? Behalve als het je eigen stukje is natuurlijk!
Idd wat je zegt, vooral net zag ik grijs-gele-groenachtige lucht, wat ik vaak zie als het sneeuwt.
Trouwens, ziet er inderdaad een stuk beter uit op de wat langere termijn.
Aast duiken we 2012 in en gelijk winterweer. Mooie afsluiter van een raar weerjaar 2011.
We hebben net wat gehad
Was jij 4 uur 's nachts buiten? Ik niet hoor.
Tot en met zaterdag laten de pluimen weinig spreiding zien. Daarna wordt er wel een geleidelijke toename van de spreiding zichtbaar in zowel de neerslag-, wind- en temperatuurpluim. Er komen af en toe wat koude nachten tevoorschijn (stralingsnachten) met lichte vorst. Veel winterser dan dat zit er voorlopig niet in.
Op langere termijn gaan de meeste members weer naar normale tot boven normale temperaturen toe. De clusterkaartjes laten dan zien dat alle oplossingen weer naar een westcirculatie tenderen. Het blokkerende hoog dat de operationele run ons voorspiegelt aan het einde van de run heeft gezien deze clusterkaartjes dan ook een niet al te grote kans van uitkomen, ca. 30%.
Mocht het toch uitkomen dan lijkt het echter geen lang leven beschoren. Vanaf nieuwjaarsdag geven alle oplossingen een in meer of mindere mate meanderende weststroming te zien.
Ben namelijk bezig me een klein onderzoekje
Probeer deze link: http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsreaeur.html
ideaal, bedankt!