Even oftopic nog: Liever een te koude zomer met genoeg zon (en onweer lol), dan een wat warmere zomer met veel regen.
---
Wel leuk om op de onderstaande kaartjes zo duidelijk te zien dat het de komende paar dagen lekker zonnig (winterweer) is:
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Helaas voor hun zijn ze nog lang niet zover maar zoals gezegd zijn ze druk bezig met een weerkansverwachting.Als je de Enkuizer Almanak leest zul je er net zo dichtbij zitten als Corbijn cs. ook die werkt nl met informatie uit het verleden,mocht je de vorderingen van echte weersinstituten willen lezen dan adviseer ik je deze link naar de KNMI site.
Het KNMI? Ja, logisch dat die geen LT verwachting kunnen maken, het weer voor morgen voorspellen kost ze al genoeg moeite...
Maareh, prima hoor als je niet gelooft dat betrouwbare LT verwachtingen mogelijk zijn. Prima ook als je het KNMI als gezaghebbend op het gebied van weer en klimaat wilt zien.
Ik ben echter meer van het expirimentele. Ik hou van mensen met afwijkende theorieen en toets die graag. Vooruitgang is voornamelijk gekomen van mensen die anders dachten dan de status quo.
Ik heb een bedrijf in toerisme. Ik ben meer gebaat bij een goede voorspelling dan de meeste mensen hier op het forum. Dus ik weet hoe onbetrouwbaar alles is. Maar toch, alles in acht genomen, denk ik dat het min of meer in grote lijnen beschrijven van een seizoen van tevoren niet heel erg onbetrouwbaar meer is. Alles in acht genomen, oceaanstromingen, stromingspatronen, zon en maan (Corbyn zit inderdaad niet ver van de almanak qua techniek) is er best een idee te krijgen van waar we heen gaan dit jaar.
Sterker nog, ik vermoed dat als we een aantal van de theoretische vooroplopers bij elkaar zetten, we best wel eens heel dicht in de buurt kunnen komen van een betrouwbare voorspelling. Ik zou willen dat instituten zoals het KNMI in plaats van introvert hun eigen theorietjes verbeteren, ook eens een keer extravert zouden kijken naar wat de wereld ze kan leren.
Tot die tijd doe ik het met plezier zelf!
En dan vloeiend door on-topic: komende maand is onzeker. Theorieen wijzen allemaal verschillende kanten op. Leuk!!!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Toen sliep ik nog denk ik dan... maar nu is er niets te zien. Gisteren wel wat lichte sneeuw en hier en daar een wit plekje.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Zullen we het dan ook maar vast over de winter 2011/2012 gaan hebben?
Kom op mensen, het word de komende 2 nachten lekker koud, geniet daar nou eens van!!!!!
Dit is niet helemaal correct, december en januari samen zouden te koud gaan verlopen, net als februari en maart samen.
Aan de ene kant wel, andere kant weer niet. Maakt het allemaal wel wat minder interessant als de 15 daagse altijd klopt (saai). Daarvoor in de plaats krijgen we dan de 30 daagse LT enz. ?
| Gewijzigd: 27 januari 2011, 16:23 uur, door smarkie
Hier in Spanje hebben we nu echt gewoon 'koud' weer gehad. Zelfs de locals klagen dat het zo koud is. Afgelopen dagen hebben we temps gehad van zo'n 7 graden!