Het valt mij op dat er in de media weinig aandacht is voor een mogelijke tocht dit/ volgend jaar.
Zelfs de rayonhoofden heb ik nog niet gehoord en of gezien op radio/tv. Het lijkt wel radiostilte om iedereen niet "gek" te maken. Wat denken de ander O-O 'ers hiervan?
Zou het mogelijk zijn?, ligt inmiddels aardig dicht op de meeste plekken. Zou toch een mooi einde / begin van het jaar zijn. We mogen misschien best wel blij zijn dat Friesland steeds wat buiten de b oot valt qua sneeuw.....
Denk dat we echt een constante aanvoer moeten hebben van droge vrieslucht dat een paar weken aanhoud. Door deze sneeuw omstandigheden + af en toe dooi word het ijs er niet beter op. Geen goede 11stedenwinter tot nu toe dus.
+ de pluimen zien er nog niet super koud uit naar mijn mening. Veel te veel spreiding in zacht/koud. Er kan zo maar een zachte periode aanbreken in het nieuwe jaar.
Dit is wat ik denk. Maarja, miss denken anderen er wel heel anders over?
Edit: sneeuwverwachting is wel positief over het mogelijke 11steden scenario. | Gewijzigd: 21 december 2010, 12:05 uur, door jewaitit
Elfsteden route ligt er verder in het zuidwesten goed voor, maar er is vanochtend nog een vrachtschip met ijsbeker door
het van harinxma kanaal gekomen en die ging ook door de zwette, de startplaats van de elfsteden.
Het rayonhoofd van Bartlehiem had daar 7cm. en dit zal op de meeste plekken zo zijn,
Dus moet nog behoorlijk hard gaan vriezen voor de benodigde 15cm.......
of mensen moeten het eraf kunnen halen dan is het wel goed
Mijn (on)weer foto's : Foto's
En dat was vannacht hier in het Noorden zo
Als de kou inval ( waarop heel voorzichtig wordt gespeculeerd ) werkelijkheid wordt, dan maken we een realistische kans.
Het valt mij op dat er in de media weinig aandacht is voor een mogelijke tocht dit/ volgend jaar.
Zelfs de rayonhoofden heb ik nog niet gehoord en of gezien op radio/tv. Het lijkt wel radiostilte om iedereen niet "gek" te maken. Wat denken de ander O-O 'ers hiervan?
Zou het mogelijk zijn?, ligt inmiddels aardig dicht op de meeste plekken. Zou toch een mooi einde / begin van het jaar zijn. We mogen misschien best wel blij zijn dat Friesland steeds wat buiten de b oot valt qua sneeuw.....
Het zelfde viel mij ook al op dat het schijnt dat er radio stilte is. Denk als dat de reden is, erg goed uitpakt.
En bovendien lijkt me het ook beter op deze manier. sorry dat ik het zeg, maar de gekte begon meestal door mensen die niet in friesland wonen. Wij zeiden hier thuis tegen elkaar, kon wel zijn dat ze dit met opzet zo doen. Ik sta er achter... en voor de rest wachten we af. Het ijs is erg mooi... dus stilletjes aan begin ik nu wel een beetje te duimen. Diktes kwa ijs beginnen ook vorm te krijgen.
===Bestuur elfstedentocht organiseert morgen een bijeenkomst . Doel? Journalisten bijpraten over o.a. mediabeleid. Zou ik er ook mogen komen?===
===Startpunt van de #Elfstedentocht - de Swette - is al grotendeels begaanbaar. Ook De Snitser Aldfeart ligt er al strak bij! ===
Hoe zit het met die kabinetsplannen om mensen verplicht te laten werken?
Als ze na het vegen niet te maken krijgen met meer sneeuw, zou ik er nog wel iets in zien, maar is het ijs op de hele route al sterk genoeg om het te vegen? | Gewijzigd: 21 december 2010, 19:59 uur, door Peatsmoke
In Harlingen ligt ijs op de route, behalve onder een aantal bruggen. Verder ligt er een dun laagje sneeuw op.
Hopen dat er niet teveel sneeuw gaat vallen aankomende dagen.
En daarom komt er volgens hem nooit meer een 11-stedentocht.
(Maar misschien denken de Friezen daar zelf anders over...)
Heb nu voor het derde jaar gewed met mijn zoon dat er WEL 1 komt...om een grote reep chocolade.