Voor grote delen van Kansas, Oklahoma en het westen van Missouri dreigt maandagavond een severe weather outbreak. Een trog die momenteel boven Californië hangt bereikt morgen de zuidelijke plains. Tevens ontstaat er een lagedrukgebied boven de Central Plains. Een warmtefront boven Texas die gerelateerd is aan dat lagedrukgebied zorgt ervoor dat warme, onstabiele lucht naar het noorden wordt gevoerd. Een dryline zal vervolgens voor de trigger gaan zorgen.
Deze ingredienten op zich zijn al genoeg voor een stevige outbreak, een sterke jet zorgt echter voor een nog gunstigere omgeving welke ondersteuning zal geven aan enkele sterke en langdurige tornado's. Verschillende weers- en chasewebsite maken al vergelijkingen met de omstandigheden tijdens de Yazoo City MS tornado.
Het SPC gaat momenteel voor een Moderate Risk, ik zou echter niet vreemd opkijken als ze die morgen upgraden naar een High Risk. Morgenavond wordt ook voor ons zeer interessant om te volgen. In deze regio zijn zeer veel live chasers actief, we zullen daarom morgen overladen worden met livestreams. Tevens zal "The Weather Channel" morgen meereizen met het Vortex2 team en live HD streamen!
Vanzelfsprekend zullen we proberen om jullie via dit topic op de hoogte te houden, maar de snelste weg naar updates is via de chat!
| Gewijzigd: 9 mei 2010, 23:19 uur, door Narmolanya
En inderdaad in een goed chasebaar gebied, propvol met chasers en volop live coverage van lokale TV stations, ook streaming via internet. Dit kan voor de liefhebbers leuk worden!
Daniel
Daniel
Chasers zullen massaal aanwezig zijn vandaag. Storm Prediction Center heeft een high risk afgegeven Zuidoost en Oost-Kansas, Oklahoma. Moderate risk voor delen van Centraal-en Oost-Kansas, Midden-en Oost Oklahoma, Missouri en West-Northwest Arkansas. SPC meldt dat de tornado outbreak regionaal een lange track kunnen hebben en tot zware/krachtige tornado's zullen leiden, waarschijnlijk in het oosten van Oklahoma en zuidoosten van Kansas. Volgens SPC zal het allemaal gaan gebeuren laat in de middag en in de avond.
Voor de mensen die het willen volgen kan je HIER, HIER en HIER terecht. Maar ook in de chat van onweer-online
Jan.. waar kan ik die HD Stream vinden ? gewoon op de site van tornadovideos.net ? of heb jij een andere link voor mij ?
alvast bedankt !
De HD stream vanuit het Vortex2 team zal te vinden zijn op de website van The Weather Channel (www.weather.com). Wanneer deze online is zullen we in dit topic een link plaatsen.
(sorry, kan het niet laten)..... WE WANT MOORE ! WE WANT MOORE!
dankje
ik ga vanaf nu elke 5 min. refreshen om er bij te zijn... (ohnee de Giros de Italia komt vanmiddag aan, moet ik ook nog heen )
daar is het eind van de middag/ begin van de avond... dus dat is tussen 5 uur en 8 uur neem ik aan... dus nederlandse tijd is dat tussen 11 uur en 2 uur snachts...
(corrigeer me als ik het fout heb hoor) | Gewijzigd: 10 mei 2010, 11:01 uur, door jeffreydekam
(sorry, kan het niet laten)..... WE WANT MOORE ! WE WANT MOORE!
[quote]
Ik begrijp je enthousiasme en je woordgrap, echter is daar de hel losgebarsten toendertijd met heel veel slachtoffers.
Ondanks de fascinatie voor dit weerfenomeen moeten we met z'n allen hopen dat dit niet weer gebeurd. Laat dat ding a.u.b. lekker losgaan in onbevolkt gebied. | Gewijzigd: 10 mei 2010, 11:18 uur, door Frenk78
Ondanks de fascinatie voor dit weerfenomeen moeten we met z'n allen hopen dat dit niet weer gebeurd. Laat dat ding a.u.b. lekker losgaan in onbevolkt gebied.
sorry, wist niet dat er toen slachtoffers waren.
Dus eens: hopen dat er flinke zware tornado's komen, er veel bomen ontworteld raken, en rond vliegen en verder geen slachtoffers vallen !
(hebben ze niet ergens nog een leegstaande fabriek met golfplaten dak in de buurt ? die gesloopt moet worden?)
SPC noemde overigens eerder dit weekend deze situatie al 'vergelijkbaar met de opbouw van enkele historische tornado's'.
Mijn doemscenario voor vanavond:
- Overbelaste Level 3 servers, dus geen radar beschikbaar
- Overbelaste severe studio's streams
- Overbelaste chaser tv streams
- Overbelaste TVN streams
- Overbelaste warning servers
- Ruzie tussen chasers
- Slachtoffers onder chasers
- Zware tornado die door Joplin, MO walst.
Ik hoop dat het een 0 uit 8 voorspelling wordt, maar die overbelaste servers en streams... ben er bang voor.
;)
Daniel
Wat ook opvalt is de (enorm) hoge snelheid die de buien zullen hebben (40-60 mijl per uur), dat is heel moeilijk te chasen.
Daniel