Ik vind het wel prettig zo, lekker veel zon en licht en wat nachtvorst, wat sneeuw tussendoor prima, liever een dik pak maar ok. Gelukkig geen grijs weer en regen ge-emmer. Koning winter is duidelijk gek op zijn troon. Wanneer zal hij worden verstoten...
Ik vind het wel prettig zo, lekker veel zon en licht en wat nachtvorst, wat sneeuw tussendoor prima, liever een dik pak maar ok. Gelukkig geen grijs weer en regen ge-emmer. Koning winter is duidelijk gek op zijn troon. Wanneer zal hij worden verstoten...
komende week wordt er al een begin gemaakt met oplopende temperaturen.
komt hier geen sneeuw meer, wordt te warm voor sneeuw. en op het einde van de week is de nachtvorst er ook uit
wat niet wil zeggen dat het in april niet meer kan vriezen
maxim....wat is het probleem hier :S dit is toch JUIST een discussie ? en als het niet in dit topic hoort dan hoor ik het wel van de moderators......goed?
weather without storms is no weather at all.
Daar sluit ik me helemaal bij aan en daar voeg ik dan nog aan toe: heldere nachten waarbij je de nachthemel mooi kan zien. Zo is ook het International Space Station (ISS) dezer dagen in de avond goed zichtbaar vanuit de Benelux, met vaak een verwachte magnitude van rond de -3.
Wanneer ISS zichtbaar - data voor Utrecht (kan je veranderen naar je eigen locatie)
Jan verwacht vanavond een kleine hoeveelheid sneeuw wat dus realistisch is door de temperaturen 's nachts.
Maar de pluimen en verschillende weermodellen zijn er op dit moment over eens dat de temperatuur komende week rustig aan gaat stijgen. Waardoor de kaartjes die Maxim laat zien eigenlijk op dit ogenblik niet meer dan regen en maartse buien gaan zijn, dit kan natuurlijk nog veranderen, maar vergeet niet dat we dan al half maart zitten en de zon qua sterkte al is toegenomen.
komt hier geen sneeuw meer, wordt te warm voor sneeuw. en op het einde van de week is de nachtvorst er ook uit
wat niet wil zeggen dat het in april niet meer kan vriezen
Ik zou de kaartjes even goed gaan bekijken. Ik zie nu echt wel sneeuw. Anders is er ook nog een lentetopic
Maar de pluimen en verschillende weermodellen zijn er op dit moment over eens dat de temperatuur komende week rustig aan gaat stijgen. Waardoor de kaartjes die Maxim laat zien eigenlijk op dit ogenblik niet meer dan regen en maartse buien gaan zijn, dit kan natuurlijk nog veranderen, maar vergeet niet dat we dan al half maart zitten en de zon qua sterkte al is toegenomen.
Prima dat je er zo over denkt!
De zon is momenteel al erg sterk en dat merk je goed, al een paar keer lekker buiten gezeten; uit de wind, recht in de zon; heerlijk. Verder heeft het deze dagen een winters karakter, sneeuwkansen, vorst, heerlijk gezond weer. De tendens is dat het de komende dagen langzamer wat minder koud wordt, maar dat kan nog veranderen...
Wanneer ISS zichtbaar - data voor Utrecht (kan je veranderen naar je eigen locatie)
Dank voor de tip!
:) | Gewijzigd: 7 maart 2010, 15:48 uur, door Exuimtum
Het ijs is afgelopen nacht ook redelijk aan gegroeid. | Gewijzigd: 7 maart 2010, 15:47 uur, door Picobyte
Het probleem is dat dit een discussietopic is over de WINTER. Ik ga in het lentetopic ook niet zitten zeuren dat ik graag sneeuw wil. Jan heeft een tijdje geleden al een hele rits dergelijke berichten verwijderd. Maar als ik hem was zou ik er ook niet altijd zin in hebben omdat het er zo veel zijn en hij heeft ook wel iets beters te doen. Dit is een discussietopic over de kansen op winters weer, niet over het feit of je dat nou wilt of niet. Ik vindt het niet erg dat je graag lente wil, maar als je dat wil ga dan naar het lentetopic of in de chat of iets dergelijks, want dergelijke berichten dragen absoluut niet bij aan de discussie over de WINTER.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Ik vindt het niet erg dat je graag lente wil, maar als je dat wil ga dan naar het lentetopic of in de chat of iets dergelijks, want dergelijke berichten dragen absoluut niet bij aan de discussie over de WINTER.
Dit soort berichten ook niet!
---
Maar goed ontopic, de zon is weer zijn bedje aan het opzoeken en langzaamaan begint het af te koelen: