Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor St. Louis, MO.

31 Oct 2024 08:45:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor St. Louis, MO; St. Louis City, MO.

31 Oct 2024 08:45:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor St. Charles, MO; St. Louis, MO; St. Louis City, MO.

31 Oct 2024 08:39:41

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor St. Charles, MO; St. Louis, MO.

31 Oct 2024 08:27:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, MO; St. Charles, MO; St. Louis, MO; St. Louis City, MO.

31 Oct 2024 08:17:16

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Franklin, MO.

31 Oct 2024 08:04:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Douglas, MO; Ozark, MO; Taney, MO.

31 Oct 2024 08:03:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, MO.

31 Oct 2024 07:53:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Franklin, MO; Warren, MO.

31 Oct 2024 07:48:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, MO; Gasconade, MO.

31 Oct 2024 07:43:01

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Washington, AR.

31 Oct 2024 06:46:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Barton, MO; Dade, MO; Jasper, MO; Lawrence, MO; Newton, MO.

31 Oct 2024 04:55:31

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Newton, MO.

31 Oct 2024 04:55:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ottawa, OK.

31 Oct 2024 04:55:30

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Ottawa, OK.

31 Oct 2024 04:55:30
Actueel
1 / 4

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Pringelz
Lid
7 maart 2010, 10:50 uur | Bericht #105380
Zonnig & bewolkt in België (Heusden) ;

⇨ Temperatuur: 2,7 °C

⇨ Vochtigheid: 60%

⇨ Luchtdruk: 1032,6 hPa

⇨ Windsnelheid: 8,0 Km/h

⇨ Neerslag: 0,0 mm

Dauwpunt: -4,3 °C
Franky43
Lid
7 maart 2010, 11:44 uur | Bericht #105402
Hier nu 1.2c en veel zon.Het was een winter om niet snel meer te vergeten alleen al wat de sneeuw hoeveelheden betreft.De komende week nog wat vorst en daarna is het gedaan.
Waarom deze advertentie?
Maxim1110
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 maart 2010, 12:10 uur | Bericht #105415
Voor de liefhebbers:

Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
WimBaens
Lid
7 maart 2010, 12:34 uur | Bericht #105426
Verwachtingen KMI voor de Kempen, temperaturen lijken rustig aan te stijgen daar het sterker wordende zonnetje:
Martian
Lid
7 maart 2010, 12:54 uur | Bericht #105431
Hier vanmorgen Tmin = -6.2 °C. Temperatuur is nu net boven nul gekomen.

KNMI meldt als koudste (tot 7:00u): Wijk aan Zee: -8.4
Mijn website: http://www.wintergek.nl/
kat
Lid
7 maart 2010, 13:01 uur | Bericht #105432
ik vond het gisteren zowat de koudste dag sinds 1.5 maand geleden, ondanks dat de zon goed scheen.
het wordt rustig aan toch wat warmer volgende week
nu 4°c | Gewijzigd: 7 maart 2010, 13:02 uur, door kat
Tyshane
Lid
7 maart 2010, 13:04 uur | Bericht #105434
Hoewel het schitterend weer is en lente lijkt, is het bij 1 stap buiten al duidelijk dat het met deze winter nog niet is gedaan. En zoals Maxim al laat zien, en Jan met zijn guidance zijn er wederom sneeuwkansen komende week.

Ik vind het wel prettig zo, lekker veel zon en licht en wat nachtvorst, wat sneeuw tussendoor prima, liever een dik pak maar ok. Gelukkig geen grijs weer en regen ge-emmer. Koning winter is duidelijk gek op zijn troon. Wanneer zal hij worden verstoten...
Tyshane
Lid
7 maart 2010, 13:07 uur | Bericht #105435
Het is niet veel, maar toch weer wat sneeuwkansjes op de zaterdag...

138_30.gif
156_30.gif
150_30.gif
kat
Lid
7 maart 2010, 13:12 uur | Bericht #105437
Citaat van Twister, zondag 7 maart 2010, 13:04 uur Hoewel het schitterend weer is en lente lijkt, is het bij 1 stap buiten al duidelijk dat het met deze winter nog niet is gedaan. En zoals Maxim al laat zien, en Jan met zijn guidance zijn er wederom sneeuwkansen komende week.

Ik vind het wel prettig zo, lekker veel zon en licht en wat nachtvorst, wat sneeuw tussendoor prima, liever een dik pak maar ok. Gelukkig geen grijs weer en regen ge-emmer. Koning winter is duidelijk gek op zijn troon. Wanneer zal hij worden verstoten...

komende week wordt er al een begin gemaakt met oplopende temperaturen.
komt hier geen sneeuw meer, wordt te warm voor sneeuw. en op het einde van de week is de nachtvorst er ook uit
wat niet wil zeggen dat het in april niet meer kan vriezen
7 maart 2010, 13:16 uur | Bericht #105438
Citaat van Maxim1110, zaterdag 6 maart 2010, 19:22 uur En wederom: laten we on topic blijven! Als je zin hebt in de lente is daar een ander topic voor, maar vervuil niet dit topic ermee!

maxim....wat is het probleem hier :S dit is toch JUIST een discussie ? en als het niet in dit topic hoort dan hoor ik het wel van de moderators......goed?
Life without freedom is no life at all.

weather without storms is no weather at all.
Martian
Lid
7 maart 2010, 13:25 uur | Bericht #105439
Citaat van Twister, zondag 7 maart 2010, 13:04 uur Ik vind het wel prettig zo, lekker veel zon en licht en wat nachtvorst, wat sneeuw tussendoor prima, liever een dik pak maar ok.

Daar sluit ik me helemaal bij aan en daar voeg ik dan nog aan toe: heldere nachten waarbij je de nachthemel mooi kan zien. Zo is ook het International Space Station (ISS) dezer dagen in de avond goed zichtbaar vanuit de Benelux, met vaak een verwachte magnitude van rond de -3.

Wanneer ISS zichtbaar - data voor Utrecht (kan je veranderen naar je eigen locatie)
Mijn website: http://www.wintergek.nl/
WimBaens
Lid
7 maart 2010, 13:55 uur | Bericht #105444
Citaat van Twister, zondag 7 maart 2010, 13:04 uur En zoals Maxim al laat zien, en Jan met zijn guidance zijn er wederom sneeuwkansen komende week.

Jan verwacht vanavond een kleine hoeveelheid sneeuw wat dus realistisch is door de temperaturen 's nachts.
Maar de pluimen en verschillende weermodellen zijn er op dit moment over eens dat de temperatuur komende week rustig aan gaat stijgen. Waardoor de kaartjes die Maxim laat zien eigenlijk op dit ogenblik niet meer dan regen en maartse buien gaan zijn, dit kan natuurlijk nog veranderen, maar vergeet niet dat we dan al half maart zitten en de zon qua sterkte al is toegenomen.
7 maart 2010, 14:34 uur | Bericht #105460
Citaat van patje, zondag 7 maart 2010, 13:12 uur komende week wordt er al een begin gemaakt met oplopende temperaturen.
komt hier geen sneeuw meer, wordt te warm voor sneeuw. en op het einde van de week is de nachtvorst er ook uit
wat niet wil zeggen dat het in april niet meer kan vriezen

Ik zou de kaartjes even goed gaan bekijken. Ik zie nu echt wel sneeuw. Anders is er ook nog een lentetopic
Tyshane
Lid
7 maart 2010, 14:55 uur | Bericht #105467
Citaat van WimB, zondag 7 maart 2010, 13:55 uur Jan verwacht vanavond een kleine hoeveelheid sneeuw wat dus realistisch is door de temperaturen 's nachts.
Maar de pluimen en verschillende weermodellen zijn er op dit moment over eens dat de temperatuur komende week rustig aan gaat stijgen. Waardoor de kaartjes die Maxim laat zien eigenlijk op dit ogenblik niet meer dan regen en maartse buien gaan zijn, dit kan natuurlijk nog veranderen, maar vergeet niet dat we dan al half maart zitten en de zon qua sterkte al is toegenomen.

Prima dat je er zo over denkt!

De zon is momenteel al erg sterk en dat merk je goed, al een paar keer lekker buiten gezeten; uit de wind, recht in de zon; heerlijk. Verder heeft het deze dagen een winters karakter, sneeuwkansen, vorst, heerlijk gezond weer. De tendens is dat het de komende dagen langzamer wat minder koud wordt, maar dat kan nog veranderen...
Tyshane
Lid
7 maart 2010, 14:56 uur | Bericht #105469
Citaat van Martian, zondag 7 maart 2010, 13:25 uur Daar sluit ik me helemaal bij aan en daar voeg ik dan nog aan toe: heldere nachten waarbij je de nachthemel mooi kan zien. Zo is ook het International Space Station (ISS) dezer dagen in de avond goed zichtbaar vanuit de Benelux, met vaak een verwachte magnitude van rond de -3.

Wanneer ISS zichtbaar - data voor Utrecht (kan je veranderen naar je eigen locatie)

Dank voor de tip!
Exuimtum
Lid
7 maart 2010, 15:37 uur | Bericht #105483
Het kan dan wel koud zijn, maar de zon schijnt en de krokussen kruipen al uit de grond. Al is het nog koud, de lente komt er toch langzaam aan. Denk eens 3 maanden terug toen er wel heel veel sneeuw viel. En ja, ik moet elke dag de weg op en gelukkig heb ik het er goed vanaf gebracht, maar ik had ergens wel een hele leuke foto van dit tafereel. Op een zondagochtend rond 9 uur bij -7,6 graden, sneeuwduinen in winkelcentrum Ussen te Oss.
:) | Gewijzigd: 7 maart 2010, 15:48 uur, door Exuimtum
Picobyte
Lid
7 maart 2010, 15:46 uur | Bericht #105486
Mooi dat er weer sneeuwkansen zijn de sneeuw hier is momenteel gereduceerd tot een paar centimeter daar waar geen direct zonlicht schijnt.
Het ijs is afgelopen nacht ook redelijk aan gegroeid. | Gewijzigd: 7 maart 2010, 15:47 uur, door Picobyte
Bliksem is gewoon gratis random stroom.Die donder krijg je er extragratis nog bij.
Maxim1110
Lid
7 maart 2010, 17:41 uur | Bericht #105490
Citaat van smoke_soldier, zondag 7 maart 2010, 13:16 uur maxim....wat is het probleem hier :S dit is toch JUIST een discussie ? en als het niet in dit topic hoort dan hoor ik het wel van de moderators......goed?
Het probleem is dat dit een discussietopic is over de WINTER. Ik ga in het lentetopic ook niet zitten zeuren dat ik graag sneeuw wil. Jan heeft een tijdje geleden al een hele rits dergelijke berichten verwijderd. Maar als ik hem was zou ik er ook niet altijd zin in hebben omdat het er zo veel zijn en hij heeft ook wel iets beters te doen. Dit is een discussietopic over de kansen op winters weer, niet over het feit of je dat nou wilt of niet. Ik vindt het niet erg dat je graag lente wil, maar als je dat wil ga dan naar het lentetopic of in de chat of iets dergelijks, want dergelijke berichten dragen absoluut niet bij aan de discussie over de WINTER.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Tyshane
Lid
7 maart 2010, 17:58 uur | Bericht #105491
Citaat van Maxim1110, zondag 7 maart 2010, 17:41 uur Het probleem is dat dit een discussietopic is over de WINTER. Ik ga in het lentetopic ook niet zitten zeuren dat ik graag sneeuw wil. Jan heeft een tijdje geleden al een hele rits dergelijke berichten verwijderd. Maar als ik hem was zou ik er ook niet altijd zin in hebben omdat het er zo veel zijn en hij heeft ook wel iets beters te doen. Dit is een discussietopic over de kansen op winters weer, niet over het feit of je dat nou wilt of niet.

Ik vindt het niet erg dat je graag lente wil, maar als je dat wil ga dan naar het lentetopic of in de chat of iets dergelijks, want dergelijke berichten dragen absoluut niet bij aan de discussie over de WINTER.

Dit soort berichten ook niet!

---

Maar goed ontopic, de zon is weer zijn bedje aan het opzoeken en langzaamaan begint het af te koelen:
tempgmt.png
Tyshane
Lid
7 maart 2010, 18:03 uur | Bericht #105493
En wat waarschuwingen ivm lichte sneeuwval:

warning.gif
bron: KNMI
Terug naar boven
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.879 topics, welke bij elkaar 448.468 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 209 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 209, lezen 4 mensen het topic "Onweerskansen van maandag 30 mei".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden